Op naar Jacaranda Wine Estate

15 november 2016 - Wellington, Zuid-Afrika

Nog even de nasleep van gisteren, blijkt dat Jaap een lekke achterband heeft. Een flinke doorn in zijn band. Maar ja, je bent wereldreiziger annex avonturier dus daar laat je je niet door uit het veld slaan.

Vandaag moesten we een transfer regelen aangezien er een grote klim aan zat te komen en de temperatuur ineens 15 graden hoger was en Diana nog steeds een ontsteking heeft. Via African Bikers kregen we bericht dat de taxi er om 11 uur zou zijn. Om 10 uur was hij er al, dus band plakken moest later gebeuren. De auto was wel wat klein, dus alle wielen er uit en stapelen maar, Na een uurtje arriveerden we op het Jacarande Wine Estate. Taxi bleek 50 rand meer te kosten als afgesproken omdat het Estate net buiten het dorp lag. Zo komt Jan Splinter door de winter.

We werden gelukkig direct met een goede lunch en wijn ontvangen. Het is het kleinst geregistreerde Estate van Zuid-Afrika. Het wordt gerund door een Zwitser (bijna tweelingbroer van Federer) en zijn Duitse vrouw. Eerst nog even die achterband vervangen en daarna hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen met nog een flesje huiswijn. 's Avonds heeft de gastvrouw we een heerlijk drie-gangen diner voor ons gemaakt waar de heer des huizes natuurlijk bijpassende wijnen.bij schonk. Kortom het was een geluk bij een ongeluk dat we hier lekker konden genieten. Morgenochtend laat de wijnboer zijn wijnkelders nog zien en daarna ( gedeeltelijk weer op de fiets)  op pad naar Stellenbosch.

Stats: 38 graden, zonnig
          0 kilometer afgelegd,
          1 lekke band

1. Ceciel:
    15 november 2016
    Prachtig daar!
  2. Dik:
    16 november 2016
    Mocht je niet weg kunnen fietsen Jaap, handel dan in kalmte en rust naar de volgende regels:

Remain calm and stand up straight to display a strong and confident yet non-threatening behavior. Dus niet omdraaien en hard weg fietsen.

If baboons don’t appear threatened by your presence and if they won’t move from the trail, keep your distance and make a loud noise, such as clapping your hands, to encourage them to move on.
    Do not smile or show your teeth; male baboons may view this action as a sign of aggression.
    Dus niet je armen omhooggooien of in naar ander publiek zwaaien en 'HELP' roepen met ontblote tanden.

Baboons can mock charge you and sometimes back off when only inches away.
    Dit is dus normaal gedrag en het moment om een leuke foto of film te maken.

Get rid of any food that you may have in your hands by securing it in your backpack.
    Voor wat we tot nu toe gelezen hebben hoeven we ons daar niet druk over te maken ;-)

Never feed a baboon, and never try to grab back food or anything else that it takes from you. Baboons can fight aggressively to defend food that they’ve taken. Dus niet proberen eten samen met ze te delen.

If a baboon presents itself aggressively by standing tall, showing its teeth, vocalizing a threat, or charging towards you, don’t make eye contact, and back away slowly without turning your back. Dus niet omdraaien tijdens het filmen en foto's maken voor ons hier :-).