Baboons are dangerous wild animals

3 november 2016 - Simon's Town, Zuid-Afrika

Vandaag stond er een rondrit op het schiereiland naar Kaap de Goede hoop op het programma. We kwamen onderweg veel waarschuwingen tegen over de Baboons. Jaap dacht eerst dat ze het over verkeersdrempels hadden maar het bleken hongerige bavianen te zijn. Jaap ging al harder fietsen na het zien van de waarschuwingsborden. Gelukkig voor Jaap geen baviaan tegengekomen, Diana vond dat wel jammer. Wel struisvogels en pinguïns gezien. Kaap de Goede hoop bereik je door een reservaat in te gaan. Uiteindelijk kom je bij een restaurant, vuurtoren en vele toeristenbussen. Wij waren de enige op de fiets. Iedereen keek ons bewonderend aan. Na de lunch hebben we onze eigen plekje op de Kaap gezocht zonder toeristen.

De terugweg naar de entree van het reservaat viel niet mee. Tegen windkracht 6 in en voornamelijk omhoog fietsen. Uit het reservaat konden we kiezen om dezelfde (kortere) weg terug te nemen, maar daar houdt Diana niet van. Dus de route gevolgd, begon dalend totdat er een Township opdoemde. Daar aangekomen werd het klimmen in de lichtste versnelling, en gleden we met 6 km per uur langs het Township. Levensgevaarlijk volgens Jaap. We durfden geen foto te nemen en waren blij dat we ongeschonden en met al onze spullen in Simon's Town aankwamen. IN het dorp nog even de pinguïns bezocht want volgens Jaap denkt Diana dat ze anders wat mist. Ontzettend genoten van de pinguïns.  In ieder geval hebben we 2 personen op  het thuisfront die gek zijn op pinguïns, te weten Atie en Ceciel. Nog een biertje op de goede afloop en als laatste een kolletje van de Haute categorie om weer naar ons B&B te komen. 's avonds weer heerlijk gegeten in the Lighthouse cafe waarna de ober Bryan ons weer naar huis bracht. Het is echt te gevaarlijk om 's avonds over straat te gaan.

Stats: 20 graden, windkracht 6 en bewolkt
          70,5 km afgelegd
          910 mtr gestegen en 910 mtr gedaald

1. Ceciel:
    4 november 2016
    Nu snap ik het. Neem een pinguïn mee in de fietstas. Zijn minder eng dan bavianen.