Dag 1 Lissabon

30 oktober 2021 - Lissabon, Portugal

We zijn er, vanmorgen om 02.00 uur stond de taxi voor en na een vlekkeloze incheck van de fietsen op Schiphol zijn we om 08.10 in Lissabon geland. Op zoek naar bagage en fietsen op de luchthaven. De gewone bagage was natuurlijk geen probleem, maar waar zijn die fietsen? Gelukkig vonden we een bord dat aangaf dat helemaal aan de andere kant een depot was voor dit soort zaken en daar stonden ze dan. Op zoek naar het hotel dat 350 meter lopen was. Maar met 2 fietskoffers, 2 grote tassen en een grote rugzak en de rug van Jaap is dat best wel een uitdaging. Toch maar een taxi? In de eerste auto paste het helemaal niet, in de tweede past maar een fiets. Dus Jaap bleef achter op de luchthaven en Diana ging met 1 fiets + tas mee. De chauffeur had nu 2 ritjes.  In het hotel aangekomen bleek de kamer nog niet gereed en regende het. Dus de fietsen idyllisch in het zonnetje in de tuin in elkaar zetten was geen optie. Gelukkig was er een oplossing en konden we in de parkeergarage terecht. Vol goede moed startten we het project. Jaap had vanmorgen een mooie nieuwe broek aangedaan, want je wil tenslotte netjes reizen, en zo'n fiets zit vol met zwarte smeer. Daarbij wilde het achterwiel niet op zijn plek vallen (half uur pielen en vloeken) de stuurtashouder moest opnieuw bevestigd worden maar bij het demonteren was die van Diana kapot gegaan (gelukkig zijn er tyrips) 4 banden oppompen, trappers en stuur vast enzovoort. Kortom, na 3 uur stonden onze stalen rossen klaar voor de rit, waren onze handen zwart, was Jaap z'n hemd dat ook, maar zijn broek nog schoon. Een ware prestatie. Vanavond gaan we lekker eten bij Yve en morgen een dagje in de stad rondwandelen. Maandag de eerste rit.

1. Chris:
    30 oktober 2021
    Leuk jongens! Laat voortaan ff weten als je op vakantie gaat, dan hadden we jullie uitgezwaaid.
    Veel plezier, Chris en Willy
  2. Eline van Tijn:
    30 oktober 2021
    Djeez, wat een begin, dank voor himarische verslag, x
  3. Betsy Zwiers:
    31 oktober 2021
    Nou,het begin was wel ff.een uitdaging😆
    We hopen dat de rest van jullie vakantie vlekkeloos verloopt
    Veel plezier en veel 💥
  4. Ceciel:
    31 oktober 2021
    Maar de fietsen doen het nu! Succes!
  5. Hans:
    31 oktober 2021
    Buurman en Buurman... Veel plezier!
  6. Yve:
    31 oktober 2021
    twas erg gezellig gisteravond. tot de 18e, fijne reis.