Dag 11 Borculo - Arnhem 75,5 km

15 juli 2020 - Arnhem, Nederland

Na een evenzo jaren 70 ontbijt konden wij weer op pad om 9.45u. Dat was en goede tijd. Ons doel vandaag was  Arnhem waar we in eerste instantie 2 dagen op een camping zouden gaan staan. Gezien de weersvoorspelling (het zou gaan regenen en wij hebben gen zin in een natte tent inpakken) hebben we de camping gecanceld en 2 nachtjes geboekt in hotel Papendal waar we als sporters ons wel thuis voelen Na een Appie van Ceciel ook Papendal weer gecanceld. Zij adviseerde een kamer te boeken in een kerk in Arnhem genaamd Bizar-Bazar. In deze kerk hangen 10 kamers aan het plafond en op de grond een bar en een zeer smaakvol restaurant en daarnaast de favoriete dancemuziek van Jaap. Maar voordat we daar waren moesten wij weer een bosrijk tochtje afleggen. Dat ging echter vervelen. Bos is groen en heeft veel opspattend zand wat in onze aandrijfband gaat zitten. Wij hadden de afgelopen dagen al veel van dit soort zanderige paadjes gehad en vanmorgen bleek het niet heel anders te zijn. Daarnaast zijn de paadjes in het bos erg smal en met onze tractor-fietsen met dito tassen zijn wij erg breed. Dit resulteerde in diverse uitwijk manoeuvres en constant opletten. Bij de koffiepauze in Vorden (we dachten Bronckhorst, maar daar waren we dus nog niet) besloten wij een andere route te nemen, namelijk die langs de mooie rivier de  IJssel. Dit bleek een hele mooie tocht waar wij als watermensen meer gevoel bij hadden. Na ruim 75 km fietsten wij Arnhem binnen en vonden snel de kerk zoals hierboven beschreven. De kers op de taart na de fietstocht. Morgen hebben wij een rustdag om onze vermoeide spiertjes wat te laten bijkomen. Wij gaan een dagje naar het museum, dus onze volgende fietstocht zal vrijdag pas weer zijn.  Tot dan.

1. Yvonne:
    15 juli 2020
    Lekker effe niks 👍
  2. Ruud:
    16 juli 2020
    Hoeveel km hebben jullie inmiddels op de teller?
  3. Eline van Tijn:
    16 juli 2020
    wat een super slaapplaats en wat heerlijk dat jullie de druilerige dag lekker kunnen relaxen!
  4. Dik:
    Goed werk, enjoy!
  5. Diana:
    16 juli 2020
    Dank jullie wel, het is idd een superslaapplek in de kerk. We hebben tot nu toe ruim 750 km gefietst. Dus dagje rust is eel op z'n plek😉