Dag 14 Basel- Lugano 3 km ( op de fiets dan)

23 juli 2019 - Lugano, Zwitserland

Vandaag was toch wel een bijzondere dag want Jaap was jarig. Alhoewel je het deze man met jonge uitstraling niet geeft, heeft hij de 62 aangetikt. Dus... tijd voor een rustdag. Zoals geschreven hadden we vandaag lekker de trein geregeld van Basel naar Lugano. Om 12.17 uur zou de trein vertrekken. Jaap was best wel zenuwachtig, want met die grote fietsen en 10 tassen bepakking konden ze ons zo weer uit de trein zetten. Diana leek het allemaal geen probleem, ze zijn hier vast wel wat gewend. En dat bleek ook zo te zijn.  Om 11.10 stonden we al op het perron,  Jaap blij want we waren in ieder geval op tijd, en om 11.45 kwam onze trein het  station van Basel ingerold. Er stond "Nicht Einsteigen" dus dat deden we dan ook niet, totdat een vriendelijke conducteur ons vertelde dat we echt wel in mochten stappen. Wij de fiets en de bagage erop de trein in tillen, maar waar moesten ze dan staan? Bleek dat alle tassen eraf moesten en de fietsen aan een soort haak aan het plafond gehangen moesten worden. Weer wat geleerd. Met het zweet op de rug zaten we uiteindelijk en ging de trein richting Luzern, waar we over moesten stappen. Fietsen uit de trein, 10 tassen uit de trein, alles op de fiets en wachten op de trein naar Lugano. Daar weer alle tassen eraf, fietsen aan het plafond en tassen op het rek. je snapt, het was een drukke dag. Om half 5 reden we het station van Lugano binnen en gingen we op zoek naar het appartement dat we geboekt hadden. Dat blijkt in de studentenwijk te staan met gezellige terrasjes en goed Italiaans (Napolitaans) restaurant op de hoek. Een top-plek dus. Een prosecco bij het eten op de verjaardag van Jaap en blij met alle felicitaties. Morgen weer op de fiets, we zijn benieuwd hoe dat gaat want we gaan het geregeld Zwitserland uit en het altijd rommelige maar o zo gezellige Italië in.

1. Chris:
    La vita è bella, amici!
  2. Hans:
    Nog gefeliciteerd, Jacobo!
  3. Eline van Tijn:
    24 juli 2019
    Jaaa, hartelijk gefeliciteerd alsnog Jaap! en veel plezier in la bella Italia
  4. Ceciel:
    24 juli 2019
    En geen gehannes met fietsen aan plafonds meer! Succes.