Dag 16 22 juli 2022 Flichtelberg - Cheb 61 km

22 juli 2022 - Cheb, Tsjechië

Om half 7 vanmorgen hield Jaap het niet meer uit in de tent. Bij een toiletbezoek om kwart over 4 had hij al geconstateerd dat de achterband van Diana volledig plat was. Er moest dus iets gebeuren. Gewoon weer oppompen of toch vervangen. Na een hoop voors en tegens in zijn hoofd besloot hij de band te vervangen. Diana ( jullie kennen haar als fris en fruitig 's morgens, not😉) stond ook maar op ter ondersteuning.  Jaap was zijn stoïcijnse zelf en ging het gevecht aan. Diana ging maar vast de spullen in alle 12 tassen stoppen. Na een tijdje was de klus geklaard en zat er en hele nieuwe binnenband om het achterwiel. Er zat echt een gaatje in. Om half 10 stapten we uiteindelijk op de fiets en na wat gezoek en gevloek vonden we de juiste route. Deze ging door de bossen op de Flichtelberg, een waar wandel paradijs met veel bewegwijzerde routes. In eerste instantie was het veel dalen, want we gingen de berg af, maar er zaten nog best veel stevige klimmetjes in de route. We reden van dorp naar dorp, door bossen en langs landbouw velden. Uiteindelijk hadden we toch een kleine 500 km klimmetjes op de teller staan. In Arzberg ( bekend van het porselein) nog wat spulletjes gescoord voor de lunch en  rond 14.10 uur reden we de Tjechisch - Duitse grens over. Dat zagen we aan een bord langs de kant, geen paspoort controle te vinden. We reden langs een mooi stuwmeer naar Cheb, de eerste stad in Tjechië waar we logeren. Daar aangekomen bleek de achterband van Diana wederom zacht te zijn. Ik zal niet herhalen wat er gezegd werd, maar na 2 pilsjes op het terras zijn we deze toch maar gaan checken. Er bleek een piepklein stukje staal achtergebleven te zijn in de buitenband die wederom een gaatje in de binnenband had geprikt. Deze is nu weer geplakt en zojuist gecheckt. Hij is nog hard, morgen maar weer afwachten.

1. Aad Besseling:
    22 juli 2022
    Het vooruitzicht alleen al. Nog een wonder dat Jaap het tot half 7 heeft uitgehouden, één dag voor de onherroepelijke aardverschuiving c.q. statuswijziging. Een slap bandje dat maar niet hard wil worden is dan maar een niemendalletje.
  2. Eline van Tijn:
    Geen id waar Aad het over heeft, maar :
    Hartelijk gefeliciteerd Jaap! Mooiste dag van jullie vakantie vandaag! Xxx van Geert- Jan en mij
  3. Margjen:
    23 juli 2022
    Hartelijke felicitaties voor Jaap van Yvo en mij. En hopen dat het goed gaat komen met de band van Diana en ook dat jullie in Tsjechië niet lastig worden gevallen door loslopende honden! Een mooie en feestelijke dag toegewenst, Xxx
  4. Hans:
    23 juli 2022
    Gefeliciteerd Jaap! Toch ook fijn dat er eindelijk duidelijkheid is over de band die maar niet lek wilde gaan.
  5. Ceciel:
    23 juli 2022
    En dan ook maar hopen dat de Tsjechen ook Duits spreken. Tsjechisch is niet te doen (ijs is Zmrzlina! 😜).
  6. Betsy Zwiers:
    23 juli 2022
    Jaap,van harte gefeliciteerd met deze bijzondere dag .🍷🍷
    Uiteraard ook namens Simon!
    Fijne reis verder🚲🚲
  7. Chris:
    23 juli 2022
    Ging Jaap op de fiets van Diana naar het toilet s’nachts? Of is hij een controlfreak?
    Jaap, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we nemen er vandaag een op je gezondheid!
  8. Roos:
    23 juli 2022
    Jaap van harte gefeliciteerd en een gezellige avond gewenst!😉