Dag 18 24 juli 2022 Marianske Lazne - Konstantinovy Lazne 35 km

24 juli 2022 - Cheb, Tsjechië

Allereerst moeten we jullie iets vertellen over onze reisgenoot Groot (fonetisch "Kroet").  Groot is onze mascotte die we van Eva en Laura hebben gekregen en ons al diverse reizen vergezeld. Hij zit aan de buitenkant in een vakje van de de rugzak van Diana en kijkt de hele dag naar buiten. Daarnaast wordt hij op elke slaapplek gefotografeerd voor in het boek. Gisteravond bleek Groot weg te zijn. Er was op dat moment niemand meer bij de receptie, dus we konden niet vragen of hij gevonden was. Vanmorgen bleek hij inderdaad gevonden te zijn en had de receptioniste zich vanaf gistermiddag de hele dag over hem ontfermd, niemand kwam hem halen. Hij was blijkbaar uit de rugzak gekukeld bij het pakken van het paspoort. De receptioniste vond het jammer dat Groot haar weer ging verlaten, maar wij waren blij dat hij weer terug was. Je hebt tenslotte bij dit soort reizen wel een mascotte nodig om alle gevaren een beetje af te wenden. Nadat dit drama was opgelost konden we rustig aan doen, er stond een korte rit op de planning. Dit komt voornamelijk omdat je goed uit moet kienen waar je wilt slapen omdat niet overal hotels beschikbaar zijn. Het kamperen hebben we afgesloten voor deze reis. Na een stadswandeling en een Ijscafé zaten we om 12.15 uur op de fiets. dat viel dus vies tegen. De eerste 2,5 km ging met gemiddeld meer dan 10% omhoog. We kwamen weer skiliften tegen. Het voordeel is dat als je eenmaal boven bent de uitzichten adembenemend zijn. De tocht ging de hele dag beetje op beetje af. Wij passeerden het klooster Tepla dat er al sinds 1193 staat en heeft diverse oorlogen, branden, epidemieën en plunderingen overleefd. De oude dame lag er rustig bij. Na een bezoek aan het klooster (we hadden toch tijd genoeg) fietsten we weer verder. Weer op en af. Midden op zo'n klim zagen we 2 fietsers met bepakking aankomen. Inderdaad, Nederlanders die van Praag naar Nederland aan het fietsen waren. Zij waarschuwden ons voor de nog te bestormen bergen, maar daar maken we ons inmiddels niet meer druk over. Uiteindelijk arriveerden wij om 16.30 uur  in Konstantinovy Lazne. Een dorp met 948 inwoners en 4 hotels waarvan er 2 open zijn. We kregen wel te horen dat de keuken om 18 uur zou sluiten, dus eerst maar douchen en daarna bier en eten. Op naar de dag van morgen.

1. Dik:
    24 juli 2022
    Ha lekker vroeg op bed 👍
  2. Ceciel:
    27 juli 2022
    Gelukkig is Groot er nog! Ik schrok al, want die mag niet gemist worden. Succes!