Dag 2 Een dagje Lissabon in de regen

31 oktober 2021 - Lisboa, Portugal

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en na een luxe ontbijt gingen we te voet op pad. Te voet? Ja, we wilden uitvinden welke kant we morgen op moeten fietsen om de eerste rit goed te starten. Het gebeurt ons namelijk heel vaak dat we over de eerste 500 meter een kwartier tot een half uur doen. Zo ook nu, eerst lopend 3x de verkeerde kant op. Dat had ons dus morgen ook overkomen want er is bijna geen fietspad te bekennen. Op een of andere manier werden we het toch eens over de route en ontdekten wij een fietspad, dus het was een nuttige exercitie. Nog even terug naar gisteren. We hebben heerlijk gegeten bij Yve (een vriendin van Diana) in een prachtig pand in Lissabon. Yve en haar man Mario hadden naast allerlei tips voor de reis in de komende weken een advies waarnaar wij wel moesten luisteren. Volgens hen was de fietstocht tot Setubal nagenoeg onmogelijk en gevaarlijk. Dit vanwege de drukte in de stad, het slechte weer en een aantal zeer steile klimmetjes. Zij adviseerden om de trein te nemen tot Setubal en daarvandaan verder te fietsen. Diana moest nog wel even met haarzelf in gevecht om toe te geven dat dit inderdaad de beste optie is, we komen evengoed wel aan onze kilometers de komende weken. Vandaag naar het Gulbenkian museum want het was lang geen strandweer. We besloten dit lopend te doen. Dat kwam mooi uit want op onze wandeltocht kwamen we langs het treinstation waar we morgen op de trein moeten stappen. Na al dat culturele moois een taxi naar de Bari Alto (oude wijk) waar we in restaurant Alfaia heerlijk geluncht hebben, een aanrader! Om de calorieën te verbranden langs de Taag een wandeling gemaakt naar de Docas, waar we ooit met Archie klanten hebben gedineerd. Door het slechte weer was het nagenoeg uitgestorven. Toch lekker op een terras gezeten en na een bier en een G&T op zoek naar een taxi. Kortom ruim 20.000 stappen gelopen en morgen op avontuur met fiets, trein, veerboot en fiets. En nu  maar hopen dat het wat droger wordt.

1. Dik:
    1 november 2021
    Veel plezier. Hier is de zon ook niet, maar na dinsdag schijnt dat hij in Portugal is :-).
  2. Ruud:
    1 november 2021
    Voordeel is wel dat je nog geen lekke band hebt gekregen ;-). Veel plezier he en het weer ziet er voor jullie de komende dagen prima uit. Wel gegrilde inktvis eten he.
  3. Ceciel:
    1 november 2021
    En sardientjes! In het natuurgebied naast Albufeira zijn ze heerlijk. Daar komen jullie doorheen.