Dag 2, rhenen-Eindhoven, 85 km

11 juli 2019 - Eindhoven, Nederland

Het oorspronkelijke plan dus losgelaten en besloten om een kort ritje te maken vandaag. samen met ome Klaas en zijn zoon Jasper, de huidige hotelmanager, nog even koffie met appeltaart genuttigd en om 11 uur op de stalen rossen. Jasper gaf nog de tip om het dicht bijzijnde pontje te nemen naar Opheusden,. Met de ervaring van gisteren lieten we de Garmin maar uit en vertrouwden we meer op Google maps. De rit ging voorspoedig totdat Diana, nadat ze een banaan gekocht had, wat weerstand voelde in haar achterwiel. Daarna liep het wiel vast. Hoe vertel i dit Jaap, dacht Diana... Jaap dacht meteen dat de fiets ongelukkig was neergezet tijdens het bananen kopen. Jaap zei: "niets aan de hand, doorfietsen". 500 meter verderop in de J.F. Kenedystraat wilde het wiel niet mer draaien.  Het technisch inzicht van Jaap schoot ook te kort en een behulpzame meneer op nummer 98 constateerde dat de remschijf blokkeerde. En nu? De man zei dat er geen fietsenwinkel in het dorp was, maar na 2 minuten dacht hij daar anders over. We mochten onze tassen bij hem achterlaten en na een kwartier lopen vonden wij de fietsenwinkel. De fietsenmonteur constateerde dat de schijfrem de vast zou moeten zitten op 4 punten, nu helemaal los zat. Even aandraaien, Jaap z'n fiets ook nog gecontroleerd,, ook daar zat de schijfrem los!. Na een half uur oponthoud konden wij onze weg naar Eindhoven weer vervolgen. Om 5 uur kwamen wij bij het hotel aan. Lekker douhen, eten en kijken wat morgen ons gaat brengen.  ,

1. Betsy Zwiers:
    11 juli 2019
    het gaat lekkerrrrrr
    Morgen gaat het super hoor!!
  2. Chris:
    Alle remmen los dus!
    Gelukkig zitten jullie nog niet in de Alpen.
  3. Eline van Tijn:
    12 juli 2019
    :)) heerlijk pionieren ipv all-inclusive,
  4. Dik:
    12 juli 2019
    Haha iedere dag een test :-), succes vrienden xd