Dag 21 Bergen op Zoom - Goes 68 km

25 juli 2020 - Goes, Nederland

Vanmorgen werden we vroeg wakker, misschien de spanning van weer fietsen? Of de verwachting van de regen. In ieder geval stond Jaap al om 7 uur naast de tent om een en ander in te pakken. Hoewel (zoals bekend) Diana dit tijdstip op z'n minst onchristelijk vond stond ook zij om half 8 al gapend om zich heen te kijken wat te doen. Achteraf was dit een goede actie, want om 9 uur was alles ingepakt en  konden Eva en Laura voorzichtig wakker gemaakt worden. Langzaam maar zeker vielen de eerste regendruppels naar beneden  en dus ook Eva en Laura maakten haast om hun tent snel in te pakken. Toen alles droog was ingepakt konden we om haf 10 ontbijten terwijl de regen gestaag naar beneden viel en alles droog ingepakt was. Topactie dus. Uiteindelijk was de keuze nog een uur wachten of maar gewoon de regen trotseren. We kozen voor het laatste,  dus nadat Eva en Laura uitgezwaaid waren stapten we op de fiets in de stromende regen. De rit voer eerst uit Brabant door de bossen en na een lunch met stevige kippensoep in Woensdrecht reden we Zeeland binnen. De landschappen werden steeds weidser en de zon brak zelfs door. Nu fietsten we langs de Schelde met grote containerschepen die langs voeren en wij tegen de wind dijk op, dijk af moesten fietsen. Toch konden wij ons helemaal vinden in dit landschap van eb en vloed, water en dijken. Om 16.00 uur zaten we op het terras in Goes om een biertje te drinken. Daarna op zoek naar ons logeeradres via vrienden op de fiets, waar we hartelijk ontvangen werden door terror hond Fred en zijn baasje. Fred blijkt een klein dik hondje met een rugzak en spitse tandjes te zijn die hij graag in de kuiten van bezoekende fietsers zet. Maar zijn baasje had hem in het gareel, dus wij hadden geen last van hem. Na een welkomst biertje op het terras van een "Volendams schoon" huis ( wat Jaap vooral apprecieert) konden we naar onze kamer wat een heerlijke ruimte is met een giga-TV en douche. Kortom, de eerste kennismaking met "Vrienden op de fiets" is goed bevallen. Bij ontvangst hebben we gezellig met ze ge-bierd en als het aan hun gelegen had, hadden we daar nu nog gezeten. Gelukkig konden we het samenzijn beëindigen omdat we een tafel gereserveerd hadden in een restaurant. We kregen geen sleutel mee want ze waren nog wel wakker om ons binnen te laten, want dan konden we nog wat samen drinken! Gelukkig hebben we dat af kunnen wimpelen en hopelijk werkt dit niet zo bij alle "Vrienden op de fiets". Morgen gaan we Zeeland ontdekken, kijken of Michiel de Ruijter nog op zijn sokkel in Vlissingen staat.