Dag 23 Dishoek - Ouddorp 93 km

27 juli 2020 - Ouddorp, Nederland

Om 8 uur ging de wekker vanmorgen en wij waren om half 9 als eerste in de ontbijtruimte. Het ontbijt was zeer uitgebreid met muffins, suikerbrood verse croissants en fruit. Meer heb je als wereldfietser niet nodig om een basis te leggen voor de komende kilometers. Na het ontbijt checkten we nog even de buienradar. Die had niet veel goeds in de zin, er kwam een fikse regenbui aan en na 10.30 uur vertrekken was verstandig.  Dus dat deden we dan ook, al regende het toen nog steeds, maar van wachten word je ook niet blij.  We fietsten rustig Dishoek uit. De tocht voer door het bos afgewisseld met een dorpje. In Domburg was het tijd voor koffie. Een gezellig stadje met heel veel horeca. Na de koffie werd het wat droger en reden we door een oeroud bos met heel veel kromme bomen. Vol verwondering zat Diana om haar heen te kijken en te peinzen over toekomstige fietsvakanties. Op een gegeven moment realiseerde zij iets, voelde  lichte paniek en riep heel hard K.T!,  waardoor Jaap in de slip schoot. Diana had haar rugzak met daarin portemonnee, paspoort etc. in het koffietentje laten staan.  Gelukkig had ze onthouden hoe het tentje heette en na een belletje bleek de rugzak gevonden te zijn. Jaap bleef zijn koele zelf en we keerden weer terug door het oude bos naar Domburg. Na het oppikken van de rugzak voor de tocht duin op, duin af richting de Oosterscheldekering, een onderdeel van de Deltawerken. Het was supergaaf om daar overheen te fietsen. Verder voer de tocht door de duinen met af en toe stevige klimmetjes. De uitzichten waren steeds super, hele brede stranden en constant zicht op de zee en de grote zeeschepen. Na het fietsen over de Brouwersdam reden we Goeree op en konden we op zoek naar ons logeeradres. Gelukkig fietsten we eerst langs een strandtent dus een welverdiend biertje met uitzicht op zee ging er wel in. Google maps bracht ons verder naar de Dorpsstraat in Ouddorp. We logeren weer bij een "Vrienden op de fiets" adres, wat een heel verschil is met de vorige keer. We werden ontvangen en meteen naar de kamer gebracht zonder verdere kletspraatjes. De slaapplek is schoon (Jaap heeft nog even gechecked op de aanwezigheid van bedwantsen) maar we zijn wel 40 jaar terug in de tijd (eiken kast, bloemige bank en verder kwam ook al het andere uit de kringloopwinkel of stond er inmiddels al die tijd). We hoeven hier verder niet gezellig te doen en dat vindt Jaap dan ook wel weer relaxed. Straks lekker eten in de strandtent waar we vanmiddag gezeten hebben en morgen over de Maasvlakte naar Hoek van Holland en dan door naar Rotterdam. We gaan dan van de route af want Hoek van Holland - Haarlem via de kust kennen we wel.

1. Dik:
    27 juli 2020
    93km! Woww wij kwamen vandaag niet verder dan 0 km op een ligbed in de tuin ;-)
  2. Diana:
    27 juli 2020
    Dan zijn jullie goed bezig :-)
  3. Ruud:
    respect
  4. Peter:
    🌻💋
  5. Ceciel:
    28 juli 2020
    Goed hoor! Hoop met een beetje wind mee op de Deltawerken?
  6. Hans:
    28 juli 2020
    In de buurt van zeewater lijkt iedereen toch altijd vrolijk te worden🤗