Dag 24 Ouddorp - Rotterdam 80 km

28 juli 2020 - Rotterdam, Nederland

Toch was het prettig slapen in de kringloopwinkel. Tussen de 2  bedden stond een strategisch nachtkastje, dus het was een rustige nacht. De wekker maakte ons dan ook om half 9 wakker zodat we om 9 uur aan het ontbijt konden verschijnen. Dit was zeer uitgebreid met verse aardbeien, koffie en een eitje.  Ouddorp ligt niet in Zeeland maar in Zuid Holland werd ons tijdens het ontbijt verteld, zij willen dan ook geen Zeeuwen genoemd worden, het zijn de Zuid- Hollandse eilanden. Met deze kennis gingen wij uiteindelijk om 10 uur op pad. Eerst even een rondje door het centrum van Ouddorp, waar uiteraard weer markt was, om daarna de bossen en duinen door te fietsen.  We moesten over de Haringvliet dam en hadden gelukkig windje mee. En met een kracht 4/5 in de rug was het heerlijk relaxed fietsen en we genoten daar ook volop van. De route voerde door dorpen als Rockanje en Voorne-Putten met soms zicht op brede zandstranden. Uiteindelijk fietsen wij vanuit al die natuur de Maasvlakte op. Een gigantisch industriegebied. We hebben allemaal geleerd op school dat Rotterdam de grootste haven heeft, het is mooi dat je daar zomaar door kan fietsen en om je heen kan kijken wat er allemaal bestaat. Na een tocht op de veerboot naar Hoek van Holland fietsten we langs de Nieuwe Waterweg richting Rotterdam. En het is verrassend dat er in deze industriële zone van ons land zoveel oude kernen en paadjes bestaan.  Om half 5 zaten we uiteindelijk op een terras in het centrum van Rotterdam te genieten van een biertje. We hebben tijdens het diner bij een Rotterdamse Italiaan nog even de kilometers opgeteld en staan nu op een totaal van 1446 km. Diana dacht dat het een stuk minder was. Morgen naar Overveen lekker eten en slapen bij Loetje.

1. Betsy Zwiers:
    29 juli 2020
    Nu al 1446 kilometertje weg getrapt.
    Jullie zijn KANJERS !!!
  2. Ruud:
    29 juli 2020
    Ik snap alleen het nachtkastje in relatie tot een "rustige nacht" niet ;-)
  3. Eline van Tijn:
    29 juli 2020
    wow wat een tocht, die enorme verschillen in landschap klinken geweldig mooi!