Dag 26 Overveen - Edam 84 km

30 juli 2020 - Edam, Nederland

Naast goede biefstuk hebben ze ook heerlijke bedden en een goed ontbijt bij Loetje. Om 10 uur zaten we op de fiets, de laatste etappe. Ook fijn om weer naar huis te gaan en in bekend gebied te fietsen. Hoewel het maar 46 km fietsen is vanaf Overveen naar Edam wilde Diana perse het rondje afmaken en het beginpunt in Wijk aan Zee aanraken. Jaap moest daar wel even aan wennen, maar zag ook wel een voordeel daarin. Hij kon nog even op het strand zijn en bij zijn favoriete strandtent Aloha in Wijk aan Zee op het terras zitten. Ook de wind was ons goedgezind, dus reden we in eerste instantie door de bossen en later langs industrie naar Wijk aan Zee. Om 12 uur waren wij daar en was de ronde gereden. Maar we moesten natuurlijk nog naar Edam. Dus nog geen feestje maar een route verzonnen voor de thuisreis. Deze gaf af en toe weer verrassende paadjes en was zeer afwisselend. En met nog steeds een windje in de rug en zon aan de hemel geen straf om te fietsen. Dat was bij het vertrek toch heel anders. Uiteindelijk na een lunch in de Rijp fietsten we naar Oosthuizen. Diana had gezegd dat ze dacht rond 16.30 daar te zijn en dat klopte precies. Bij Archie nog even een drankje gedronken op de goede afloop met de collega's en toen de laatste kilometers naar huis waar Eva ons opwachtte met een heerlijke pan Spaghetti Bolo. In de tuin met een wit wijntje kom je er dan achter dat het thuis ook zo slecht niet is, maar het erg leuk is om mooie dingen te beleven. Het zit er weer op. We hebben in totaal 1615 km gereden en 1 lekke band gehad. Een mooi gemiddelde. We hebben Nederland op een mooie manier leren kennen en onze topografische kennis van ons kleine landje is zeer zeker verbeterd. Dit is het laatste verslag. Hartelijk dank voor alle commentaren en jullie medeleven als we in de regen aan het knallen waren. Het was ook voor ons elke ochtend leuk om te kijken wie er wat geschreven had.  Allemaal nog een hele mooie zomer nog en tot de volgende keer. Diana is alweer aan het bedenken waar we dan naartoe fietsen, Jaap heeft zo zijn bedenkingen ;-).

1. Ciska:
    30 juli 2020
    🥳👏🥂🥁
  2. Eline van Tijn:
    30 juli 2020
    Applaus inderdaad!!!
  3. Dik:
    31 juli 2020
    Applaus idd :-) geniet van het weekend!
  4. Hans:
    31 juli 2020
    Het is volbracht. Applaus.