Dag 8 Rolde-Coevorden 84 km ( inclusief restaurant in Dalen)

13 juli 2020 - Coevorden, Nederland

Vanochtend wakker zonder regen. Jaap zat om 7.45 al een bij de campingwinkel gekocht krantje te lezen op zo'n klein kampeerstoeltje in een nat (van de douw) weiland. Diana sliep net (soms blijf je in een tent de hele nacht wakker door snurkende buurmannen). Om 9u de broodjes en croissants bij de campingwinkel opgehaald en zelf koffie gezet. De camping was bijna uitgestorven, vlak naast ons ook zo'n fiets-stel net als ons en daarnaast 2 vriendinnen met hond in een klein tentje. Na onze eerste slok koffie een hoop commotie, de hond had een hap uit het achterwerk van onze buurman genomen. Hoop gedoe, maar uiteindelijk kwam alles goed. Buurman kreeg kapotte broek vergoed en de hond had het allemaal niet door. Hij verdedigde zijn baas tenslotte. Wij stapten uiteindelijk om 10 uur op de fiets, en na eerst 2 keer op en neer gefietst te hebben vond en wij de goede route. Deze leidde ons door het mooie Baloër  landschap, afgewisseld met diverse hunebedden. Alles liep voorspoedig. Het zonnetje scheen, de mensen groetten je vriendelijk en de appeltaart smaakt. Na 75 km kwamen we aan bij "Kalmpjes An". Daar was het niet zo kalmpjes, want de 15 plaatsen waren nagenoeg bezet en Jaap nam geen genoegen met het aangewezen natte modderige plek. De campingbaas zag wel dat het serieus was, dus gaf ons een wat zonniger plekje dat wij met een welverdiende Heineken accepteerden. Op aanraden van de campingbaas een tafel gereserveerd bij restaurant 't Oelnbret in Dalen gegeten wat een ware culinaire belevenis was. Uiteindelijk een rustige zondag en morgen weer en nieuw avontuur.

1. Yvonne:
    13 juli 2020
    Jullie doorzettingsvermogen wordt gelukkig beloond!!! Als het goed is blijft het nou goed weer😘😜👍
  2. Eline van Tijn:
    13 juli 2020
    en nu doorzetten deze lijn!