Dag 9 Coevorden - Almelo 87 km

13 juli 2020 - Almelo, Nederland

Op deze camping konden we ontbijt bestellen. Om 9u kwam de mevrouw van de camping het dienblaadje brengen met verse croissants, koffie , broodjes en een eitje. Met een ander ouder stel aan een picknicktafel ontbeten. Door dat socializen zaten we toch weer niet voor 10-en op de fiets. Maar het is vakantie, dus wat maakt het uit? We hadden mooi weer en dus konden wij rustig fietsen door heel veel bos en langs keurig onderhouden tuinen (Jaap had het liever andersom gedaan). Het was maandag, dus iedereen had het gazonnetje afgelopen weekend keurig netjes geschoren. Helaas kwamen wij weinig koffie- en lunchgelegenheden tegen. We peddelden rustig verder totdat met een bloedgang een oud tractortje achter ons aankwam en ons klem reed. De boer vertelde ons dat we waarschijnlijk iets verloren hadden, want voor zijn boerderij lag een soort hoes. Hij had het niet opgepakt want we fietsten te hard, dus hij was achter ons aan geraced en kon ons dus net op tijd inhalen. Wij dachten, wij hebben helemaal geen hoes, maar fietsen toch maar terug naar de boerderij waar een kledingstuk op de grond lag. Het bleek de wielrenbroek te zijn die van Diana's fiets was gewaaid (de broek lag namelijk te drogen op haar bagagedrager). Na de boer hartelijk bedankt te hebben gingen we verder. Om een uur of 4 dachten we in Almelo te zijn en namen we een biertje op een terras. We vonden het centrum wel wat klein voor een stad met een eredivisie club als Heracles. Na wat googelen bleek dat we in Wierden zaten en nog 6,5 km naar Almelo moesten fietsen. Uiteindelijk arriveerden wij in het Huis van Bewaring van Almelo waar we in een voormalige cel een heerlijke hotelkamer vonden. Na het eten nog een wandeling gemaakt door een soort Kalverstraat waar 60% van de winkels leeg stond! Van de andere 40% werd je ook niet vrolijk. En dat komt dus nooit meer goed (volgens Jaap). Morgen gaat het regenen. Dus de regenjas gaat weer aan en op naar de volgende uitdaging.

1. Ceciel:
    14 juli 2020
    Maar... na morgen wordt het weer mooi weer! En je weet : in Almelo is altijd wat te doen, soms staat het licht op rood en dan weer eens op groen.
  2. Dik:
    14 juli 2020
    Wat een ervaring om zo Nederland te ontdekken. Volgende keer Cuba of Aruba?
  3. Peter:
    Wel vaak op oranje voor ze Cecilia 😂😂. Zet ‘m op hè? 😘