Dag 9 Morhange - St. Uhlrich 53km

18 juli 2019 - Sarrebourg, Frankrijk

Om 9u op de fiets. dat is het voordeel van een hotelovernachting. Na 3.5km gefietst te hebben Diana een lekke band. Deze keer zat er geen kleine stalen splinter in, maar een stalen lucifer. Bandje geplakt, weer teruggeplaatst en pompen voor je leven. Dat duurde wel heel erg lang. Na zeker 600 keer gepompt te hebben (grote 29inch wielen) was de band nog niet hard genoeg. Band er weer uit en de andere reserveband er in. Om 10 uur konden we weer verder. Onder het fietsen bedacht Diana dat die stalen lucifer beide zijden van de binnenband te pakken had genomen. Dat bleek inderdaad het geval. weer wat geleerd! Nog steeds een groot gedeelte door dat armetierige Noord-Frankrijk. Volgens het boekje was het overwegend vlak. Ik denk dat de goede man onderweg ook wel eens te diep in het glaasje gekeken zal hebben. Volgens ons was het namelijk overwegend heuvelachtig. Na 45 km kwamen we op het juiste moment een restaurant tegen en bestelden we een menu-du-jour. We hebben een kamer geboekt in een oud klooster. Dus na de lunch nog een kleine 10km op ons gemakkie want we konden pas na 14.00u  naar binnen. Het gaat natuurlijk nooit zoals verwacht want uiteindelijk waren we er pas om 15.15u. Jaap wilde nl. de laatste kilometers het boekje blijven volgen terwijl Diana de laatste kilometers liever via Google Maps fietst. Daar denkt Jaap anders over omdat Google Maps als het even kan ook weilanden, moerassen en andere onbegaanbare weggetjes opneemt in haar routeplan. Vast een instelling. Maar goed de route in het boekje klopte niet met de weg waar we op reden (de man had natuurlijk destijds nog steeds een kater)  De afgebeelde afslag kwam maar niet. Toen we Sarrebourg inreden zijn we maar overgeschakeld op Google Maps. De stemming zat er goed in, we konden weer terug de heuvel op .Naast het klooster staat een, naar het lijkt, top-restaurant, dus het wordt toch weer een superdag. Mocht dat niet zo zijn dan gaan we morgen weer lekker door in het volgende reisverhaal met deze klaagzang.

1. Peter:
    18 juli 2019
    Soms zit het niet mee hè?
    Het warme weer komt er ook nog aan 😎🌻🔆🎵🎶 😓😓😅😉
  2. Aad Besseling:
    19 juli 2019
    Wasserbillig (logisch), Malling (een l teveel) en St. Uhlrich (lijkt veel op Ulbricht, de foute DDR-leider). Nee, het zijn geen dorpen waar ik veel sympathie voor kan opbrengen. Soit. De klaagzang gaat vanaf nu over in jubeltonen, is mijn voorspelling.
  3. Chris:
    19 juli 2019
    Als jullie eenmaal de "Route du Vin"volgen is alle voorgaande ellende vergeten, geloof me maar.
  4. Ruud:
    19 juli 2019
    Nou ik denk dat als jullie dit avontuur samen overleven jullie nog heel lang en gelukkig samen zullen zijn ;-)
  5. Chris:
    19 juli 2019
    Jaap kan de zaak van Fried Ton wel overnemen met al die opgedane kennis...
  6. Diana:
    19 juli 2019
    Jaap heeft zojuist voor het komend half jaar een stageplaats bij Ronald Schot geregeld