Maandag 23 juli, Mechelen, 89 km

23 juli 2018 - Mechelen, België

Om kwart voor 8 ging de wekker, de laatste dag in Nederland. Jaap ging even kwark halen bij de plaatselijke Jumbo en Diana begon vast met het inpakken van de spullen. Op de camping kwamen wij een vader ui Nw Zeeland ( NL afkomst) met dochter van 5 die op een tandemfiets door Holland aan het fietsen waren. Hij wilde ook graag naar Noord-Holland dus we hebben hem wat tips gegeven over Enkhuizen, Hoorn en Edam. Om half 10 zaten wij ook op onze stalen rossen om  zuidwaarts te rijden. Via een ontzettend mooi riviertje, De Marke kwamen wij in Galder terecht waar een echte Jacobskapel staat. Daar moest natuurlijk even gestopt worden. Verder de rivier afzakken en ongemerkt fietsten wij België binnen. Er was net een mooi nieuw fietspad aangelegd dus het liep als een zonnetje. Die scheen dan ook volop. 10 km verderop dachten wij op Jaap's verjaardag een taartje te eten, maar wij zaten natuurlijk weer in een alcoholistenkroeg,dus geen taart. De super was nog dicht op maandag, dus zonder extra water het boerenland weer in.  De tocht voer langs diverse telers van aardbeien, paprika's etc. Het was warm, dus best afzien. Via Lier ( een mooie plaats) naar Mechelen langs de rivier de Nete. In Mechelen toch maar besloten om kamperen af te wisselen met hotels en B&B,. Dat kamperen kost veeltijd en er is niet altijd een leuke camping langs de route. Vanavond lekker in een hotel omdat de eerstvolgende camping te ver weg was. Morgen gaan we Vlaanderen verlaten en komen we in Wallonië..

1. Ciska:
    23 juli 2018
    Happy birthday!
  2. Ruud:
    26 juli 2018
    zijn jullie gestopt met fietsen?