Oost-Vlieland - Baaiduinen 30km + 27.381 stappen

8 juli 2020 - Terschelling, Nederland

Gisteravond slecht gegeten in Zeezicht op Vlieland. Maar ja, vanwege corona van tevoren gereserveerd. We hadden al het vermoeden maar vonden het lullig af te zeggen. We zullen er geen woorden vuil aan maken (toch gedaan). Vanochtend 10.00 u snelle boot, met mondkapjes, die vanaf Harlingen kwam en die ons,vanaf Vlieland, naar het welbekende eiland Terschelling bracht waar we een camping hadden geboekt. Tijdens de reis ff het weerbericht gecheckt en vanwege de te verwachten nattigheid besloten niet te gaan kamperen. Want van een natte tent inpakken word je niet vrolijk, het is tenslotte vakantie.

Morgen verwachten ze veel regen. Dus nu zijn we in Baaiduinen nr. 13, een B&B voor groepen en ook voor ons soort mensen. Jaap helemaal blij, zachtboard plafonnetjes, zachte matrassen en zo kunnen we  wel ff doorgaan. Kortom helemaal geweldig voor ons fotoboek. En in ieder geval lekker schoon en droog.

We kwamen vrij vroeg aan maar konden gelukkig onze 12 fietstassen onder de trap kwijt. Tijd zat dus voor onze jaarlijkse wandeltocht vanaf de Walvis naar de hoogste duin waar je Vlieland weer bijna aan kunt raken en daarna nog 6 km naar 1 van de mooiste strandtenten van NL, Paal 8. En we hadden de primeur, sinds 1 juli eindelijk de nieuwe strandtent open. Ondanks het feit dat deze nieuwe strandtent zeker 4X zo groot is konden we  achterin de rij aansluiten. Daar hadden wij geen zin in, dus besloten  maar de bus te nemen naar West Terschelling. Ff winkelen en bieren en daarna opfrissen in Baaiduinen. 's avonds krekels gegeten in  Loods, toch nog een avontuur.  Daarna een kroegentocht naar het Zwaantje (Lieman was dicht) .  Morgen waarschijnlijk in de regen weer naar het vasteland, wel weer op de fiets, want we zijn nu uit gewandeld.

1. Yvonne:
    9 juli 2020
    Wat dachten jullie geen fiets kilometers dan maar stappen👌
  2. Eline van Tijn:
    9 juli 2020
    :)) Wat zit er toch in Godsnaam in die 12 tassen???
  3. Ruud:
    9 juli 2020
    Ik heb gisterenmiddag lekker vrij genomen en heerlijk genoten van het mooie zomerweer, daarna lekker gegeten op de bakplaat in de tuin en 's avonds kwamen Hanny en Aad nog even langs om een glas champagne te drinken want Louise is alweer 1 jaar geworden en we gaan binnenkort op kraamvisite. Wordt vervolgd ;-)
  4. Dik:
    9 juli 2020
    Wij zaten met Eva lekker in de tuin, paar biertjes, heerlijke zalm van Cis, witte wijntjes, vuurtje en lekker nagenoten van de mooie zomeravond. Gek dat het zo nat is bij jullie ;-).
  5. Ceciel:
    9 juli 2020
    Gek dat het in Edam-West zulk lekker tuinweer is, wij drinken onze champagne binnen in Edam-Centrum. ;-)