Woensdag 8 augustus 2018 Hourtin-en-Plage 65 km

8 augustus 2018 - Hourtin, Frankrijk

Omdat we deze dag niet veel kilometers hoefden te gaan hadden we lekker uitgeslapen. Even geen wekker. We zijn rustig opgestart en om 11 uur stonden we klaar voor vertrek. We moesten eerst nog even koffie drinken en slap ouwehoeren bij de overburen, dus uiteindelijk vertrokken we om half 12. We gingen de Velodysee volgen, de bewegwijzerde fietsroute vanaf Noord-Frankrijk naar Hendaye bij de Spaanse grens. De camping lag aan de route, dus deze keer geen dwaal toestanden. Het liep allemaal voorspoedig. Lekker plat, geen brandende zon en een wisselend landschap met dorpjes waar wel mensen leven. Even heerlijk lunchen onderweg en ons verbaasd over een Belgisch gezin dat met 3 kleine kinderen aan het fietsen was. Jaap nam alvast een biertje bij de lunch op de goede afloop, Diana hield het nog even op een glaasje grenadine. Op naar het laatste stuk naar Hourtin-en-Plage  Na 5 kilometer zagen we plotseling 2 wielrenners in Archie tenue ons tegemoet fietsen, het bleken Kirsty en Ruud te zijn die ons op kwamen zoeken. Zij hadden koude biertjes bij zich die we in de berm als welkomstdrankje namen. Daarna met z'n 4-en de laatste 20 km naar hun camping. Dit ging in een strak tempo. Op deze 5***** camping ging een nieuwe wereld voor Jaap open. De camping was mega-groot en alles was aanwezig. Dat kon hij wel waarderen. De volgende overnachtingen moeten zeker dat niveau hebben. Ruud en Kirsty hadden een mooie grote plek en wij konden onze tent achter hun caravan kwijt. We werden verwend met een lekkere barbeque en koude drankjes. Jullie begrijpen dat het een gezellige avond werd.

1. Dik:
    11 augustus 2018
    Heerlijk! Blij voor jullie dat het iets meer op vakantie en genieten gaat lijken. 😙
  2. Aad Besseling:
    11 augustus 2018
    Genieten mag, maar wel in mate hoor! Uiteindelijk is het een pelgrimage. Zonder belerend te willen zijn, maar als ex katholiek weet ik niet beter dat het doel hiervan is een goed plekje
    in de hemel te verdienen. Dat is ook tevens de reden dat ik geen behoefte hieraan heb.
  3. Chris:
    12 augustus 2018
    Heeft Jaap dan nog tijd na het fietsen voor:de tennisbaan, het wildwaterbad met megaglijbaan, de midgetgolf, uitgebreide campingsupermarkt, meedoen met animatieteam etc......?
  4. Yvonne:
    12 augustus 2018
    Lekker zo’n warm welkom!!! Geniet ervan