Zaterdag 11 augustus, Arcachon, 66 km

11 augustus 2018 - Arcachon, Frankrijk

Voordat we op pad gingen hadden we eerst naar even een plek geregeld in Arcachon en de volgende stops, zodat we in ieder geval een slaapplaats hadden. Het was weer bordjes volgen van de Velodysee. We hadden de route snel gevonden, dus dat ging voorspoedig. De weg was nu wel vlak en ging door een bosrijk gebied. We hoefden maar 50 km dus geen haast. Na 30 kilometer kwamen we weinig routebordjes meer tegen. Echt op z,n Frans bewegwijzerd dus. Vlak bij Arcachon, na zo'n 45 kilometer, moesten we van de Velodysee af en belandden we tussen diverse rotondes en viaducten. Vanaf dat punt hebben we 1,5 uur gedaan over een geplande afstand van 5 kilometer. Het laatste bordje was Centre Ville Arcachon en dat leidde een bos in. Waar ergens de camping zou moeten liggen. Via Google Maps werden we heen en weer gestuurd en uiteindelijk zijn we de stad maar in gefietst. Waar we bordjes camping tegen kwamen. Hierbij moet nog vermeld worden dat Arcachon op verschillende heuvels is gebouwd. Dus het was klimmen en dalen. De bordjes Camping leidde ons gelukkig naar de goede plek. Met 65 kilometers op de teller in plaats van de geplande 50 meldden wij ons om half 5 bij de receptie. Gelukkig dat we gereserveerd,hadden, onze tent kon geplaatst worden. Morgen hebben we weer een rustdag ingepland omdat Arcachon een leuke stad is om te bezoeken en we toch ook een dagje aan het strand willen liggen. Daarna elke dag op de fiets om de laatste kilometers af te ronden.

1. Eline van Tijn:
    12 augustus 2018
    Tsjonge, net pas de foto's gekeken, wat een fantastische reis! wat zullen jullie supersterk zijn ondertussen. Het schiet al aardig op begrijp ik, houd vol, geniet vandaag van de rust en het lekkere eten, x
  2. Aad Besseling:
    12 augustus 2018
    Klimmen en dalen, heen en weer, zwaar en licht, somber en blij, voor en tegen, mooi en lelijk, positief en negatief,
    tsja zo´n pelgrimage lijkt toch verdacht veel op het dagelijkse leven. Op de beloning zullen jullie nog wel een tijdje moeten wachten. Een ding is zeker: het einde nadert en resteert tevredenheid en waarschijnlijk ook opluchting. Het Boerenverdriet is er klaar voor.