Dag 20 26 juli 2022 Plzen - Horovice 56 km

26 juli 2022 - Horovice, Tsjechië

Eigenlijk is het de saaiste dag. Geen lekke banden, de achterband van Diana was gelukkig nog in shape, geen rare figuren onderweg (we verstaan ze toch niet) en geen andere avonturen. We verlieten Plzen om 10.15 sharp en hadden al ontdekt dat we naar de Urquell Brouwerij moesten om op route te komen. Deze lag op 5 minuten afstand en zo fietsten wij langzaam de stad Plzen uit. Eerst langs een drukke weg, later door mooie bossen. Dat langzaam is letterlijk want we moesten steeds omhoog fietsen en dat gaat eenmaal niet hard met 25 kg bagage. Soms mochten we een paar meters naar beneden suizen, maar dat duurde gevoelsmatig meestal niet lang. Na een uurtje of 3 fietsen kwamen we in Dobriv waar we ( je raad het nooit) een pizza met Edamse kaas als lunch hadden. De Edamse kaas is hier bekend (al zeggen ze, net als de Volendammers Eidam) en wordt regelmatig geserveerd. We fietsten met onze buik vol verder. Weer door een mooi bos, waar Jaap een slang over zag steken, langs enkele wat moderner boerderijen. In het boekje stond dat het wegdek wat slecht zou zijn, dat was het understatement of the year, we moesten laveren tussen de keien en met die zwakke achterband geeft dat toch wat spanning. Uiteindelijk kwamen we in Tene, het hoogste punt van dit deel van Tsjechië en hadden nog 15 km voor de boeg naar ons hotel. Dit was een feest want ging alleen maar naar beneden. Na een slap halfuurtje van de berg af suizen belandden we in Horovice, onze laatste stop voor Praag. Het hotel is uitverkocht maar we zijn de enige gasten, we hebben een grote kamer en idem balkon. Er zijn nog 6 kamers maar we zien niemand. Zeer fraai en net hotel voor 80 euro inlcusief diner en ontbijt. Morgen nog 63 km te gaan, we zijn er bijna.

1. Hans:
    26 juli 2022
    Aaidammer kaais, je geloave nut niet...
  2. Ceciel:
    Klinkt erg Tsjechisch dat lege hotel. Ik vergeet nooit meer de overvolle menukaart in Praag waarvan ze maar twee gerechten hadden. Houd moed die laatste kilometers!!
  3. Eline van Tijn:
    26 juli 2022
    Wat knap jullie zijn er bijna!
  4. Aad Besseling:
    Voor mij is en blijft het Pilsen. Vurrukkulluk!!!!!!!!!!!!!!!
  5. Yve:
    Ze zijn er bijna...
  6. Chris:
    27 juli 2022
    Volgens mij begint Jaap te hallucineren: ik denk dat hij Diana’s sissende achterband over zag steken…..
    Nog even volhouden jongens!
  7. Ruud:
    27 juli 2022
    Nog ff volhouden maar dat gaat wel lukken zo te lezen, de finish is in zicht ;-)
  8. Aad Besseling:
    Op de valreep nog even een statistisch feit van het CBS: de kans dat je waar dan ook in Europa Edammer kaas aantreft is geen 40+, geen 48+ maar wel 99+%. Daarentegen is de kans dat je een redelijk bejaard paar op 2 zwaar beladen mountainbikes, waarvan 1 met een slappe achterband, ziet is 0,00000000000000000001%. Succes met de laatste loodjes!