Dag 27 Montegalda -Mira 55 km

4 augustus 2019 - Mira, Italië

Vanmorgen na een heerlijk uitgebreid ontbijt, geserveerd door de wijnboer die op een soort Paolo Conte leek, zijn we vertrokken uit Montegalda. Na nog even water in de supermercato te hebben gescoord konden we de route vervolgen. In ons boekje stond dat dit stuk route vrij saai was. Het is maar hoe je het bekijkt. We fietsten gezellig met alle Italianen op zondagochtend langs dijkjes en langs landerijen. Een lekker zonnetje aan de hemel, een klein vleugje wind ter verkoeling en af en toe een mooi uitzicht. Wat is daar mis mee. In Padova vonden we een gezellig terras met natuurlijk heerlijke koffie en bijpassende muffin. De meeste mensen om ons heen zaten lekker te loungen of waren sportief aan het fietsen of wandelen. Kortom, heerlijk ontspannen. De tocht voer uiteindelijk langs het Brenta kanaal. Dit kanaal is volgens de schrijver van ons boekje te vergelijken met de Vecht n Nederland. De rijke mensen uit Venetië hadden langs dit kanaal hun buitenhuizen. Die zijn er nog steeds, alleen ietwat vervallen. De rijkdom van toen is geheel verdwenen, maar de grandeur van toen is nog wel herkenbaar. Uiteindelijk arriveerden wij in Mira, een klein plaatsje met een voormalige zeepfabriek, waar je normaal gesproken nooit zou komen. Ons hotel heeft Victoriaanse kamers met dito tierelantijnen. Gelukkig hele lieve gastvrouwen die meteen in het naastgelegen Trattoria een tafel voor ons reserveerden voor het diner. Het is tenslotte zondag. Na een heerlijke Italiaanse maaltijd werden we nog getrakteerd op een Limoncello. Morgen de laatste kilometers naar Venetië en dus de laatste fietsdag. We zijn ondertussen heel bedreven in het ontwijken van glas op de weg, dus we verwachten geen problemen.