Dag 26 Brendola- Montegalda 50 km

3 augustus 2019 - Montegalda, Italië

Vanmorgen lekker uitslapen want we hoefden niet zo ver vandaag. Wat we wel wisten was dat we een flinke klim voor de boeg hadden dus daar hadden we onze afstand ook op afgestemd. Maar goed, eerst een heerlijk ontbijt met een fantastisch uitzicht over het Soave dal. Mocht je ooit in deze buurt stranden, ga hier slapen en eten. Maar goed, we moesten verder dus na het ontbijt de fietsen optuigen en klaar voor de start. De kok van het restaurant kwam nog even langs en verklaarde "Ti Amo" aan Diana, Jaap jaloers, maar Diana weet zeker dat het om de gedeelde passie voor de Bianchi fiets gaat en niet om haar. Daar heeft Jaap zo zijn gedachtes over. Hij kon Diana meekrijgen en we moesten de berg op. Een klim van 4 km volgde. We zagen alleen maar wielrenners naar beneden zoeven terwijl wij puffend naar boven zwoegden. Gelukkig af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten.  Na 3 kwartier klimmen konden ook wij naar beneden en lekker uitwaaien. De tocht voerde verder langs wijngaarden en landerijen totdat we in Vicenza terecht kwamen. Tijd voor een ijsje. Daarna proberen de stad uit te komen dat weer tot de nodige discussies leidde. Diana wilde bijna de snelweg op fietsen, want dat gaf haar Garmin aan. Maar na 300 meter bleek dat toch niet de goede richting. Weer terug, andere weg, ook niet goed, weer omkeren. Nog een keer, na een kwartier hadden we het gevonden, er was een fietspad dat we op moesten. Dat was zo on-Italiaans dat we dat over het hoofd zagen. Daarna verliep de route zeer vlekkeloos, plat en na 50 km vonden we het Agriturismo waar we gereserveerd hadden. Gelukkig bij een wijnboer, dus er was een flesje wit op de goede afloop. 's avonds nog even naar het dorpsfeest, volgens de wijnboer erg gezellig, maar wij vonden het wat tammetjes. De diskjockey moet nog even op les bij de DisConijnen. Dus terug naar de boerderij en morgen weer verder.