Dinsdag 7 augustus, Soulac-sur-Mer 70 km

7 augustus 2018 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Na een fantastisch goed ontbijt om 9 uur op de fiets voor de laatste etappe naar de kust.Voor overmorgen is er regen voorspeld maar nu is het al bewolkt. Het is wel de bedoeling dat we aan de kust mooi weer hebben. Onderweg net achter een zware onweersbui langs. Jaap begon steeds harder te fietsen, Diana telde rustig tussen flits en donder. Dat was 12 km, geen paniek. Gelukkig bleef het droog omdat we de bui voor bleven  Toch wel weer een pittig tochtje met harde wind tegen en nog wat bulten van de kameel van gisteren. In Royan besloten we om direct door te gaan met de veerboot. Het deed ons erg denken aan de overtocht naar Terschelling. Het bleek ook net een groot waddeneiland te zijn met ontzettend veel campings en een gigantisch groot zandstrand van een paar honderd kilometer. Na 15 kilometer daar gefietst te hebben toch maar even bellen naar een camping of er een plekje was. Helaas die was complet. Op zoek naar een andere camping fietsten we langs de bedoelde camping. Jaap naar binnen, waant Diana had gebeld om te vragen of er een plekje was.. Er werd  zielig gekeken op onze fietsen en ja, ze hadden dan nog wel. ergens een puntje voor ons. Gelukkig dat we een plekje hebben gevonden, maar we hebben wel besloten om vanaf nu minimaal naar een 4 sterren camping te gaan of anders in hotels (als deze nog beschikbaar zijn).
Morgen hebben we al een plek op een mooie camping want dan gaan we naar Kirsty (zus van Diana) en Ruud, die daar met de caravan staan. We blijven daar een extra dag want dan kan er wat gewassen worden.

1. Aad Besseling:
    8 augustus 2018
    Ik hoor Ruud het op het voordek van de Baltic Sun in mijn dromen nog vaak brullen: GEEN PANIEK!!!!!!!!!!! Maar ja, de conijnen en hazen: een pot nat (lol).