Zaterdag 18 augustus, San Sebastian 0 km

18 augustus 2018 - San Sebastián, Spanje

Inderdaad om 11 uur stond de taxichauffeur keurig bij ons hotel in Biarritz en gooide onze 2 kleine tasjes in de kofferbak; "Is dit alles?". Ja, de rest gaat met de fietsen mee.  Na een uurtje reden we bij het hotel in San Sebastian voor. Dit hotel heeft 4 sterren  dus Jaap was weer in zijn habitat. We konden gelukkig al op onze kamer, dus tassen afgegooid, even opfrissen en naar buiten. Het hotel lag aan de rivier en die leidde je naar de oude stad. Dus heerlijk wandelen naar het centrum van San Sebastian. San Sebastian is een mooie stad me een heerlijk strand en vele terrassen.  Het is ook de culinaire hoofdstad van Spanje, met 6X een 1* restaurants, 1 X een  2** restaurants en 3 X een 3*** restaurants. Diana had al een tafel gereserveerd bij een van de restaurants in de laatste categorie (3***), namelijk Arzak. Het was de verjaardag van Laura, dus we moesten dat natuurlijk ook vieren. We keken uit naar het avondmaal. De hele middag maar beperkt Pinxtos eten zodat alle ons goed zou smaken. Om kwart voor 9 moesten we bij Arzak zijn, dus met de taxi daar naartoe. Dit was niet eten, maar een belevenis. De mensen waren aardig, Elena Arzak, ooit winnares van de Best Female Chef van Europe, kwam langs de tafel om een praatje te maken en het eten was fantastisch. We spraken een Amerikaanse dame die daar in haar uppie zat, en ook heerlijk zat te genieten. De wijn was een stuk goedkoper dan het eten, maar alles was het meer dan waard. De taxi bracht ons weer veilig thuis, het was een heerlijke avond.