Zondag 22 juli, dag 2 80 km

22 juli 2018 - Ulvenhout, Nederland

Foto's uploaden lukt nog niet echt, misschien komt dat nog wel.

Vanmorgen ging de wekker om half 8 en na een ontbijt van croissants en gevulde koeken, weggespoeld met koffie zaten we om 10.15 op de fiets. De tocht voerde door Rotterdam, Kinderdijk ( mooie molens) , Dordrecht, Moerdijk richting Breda. We hadden 3 pontjes te nemen wat de gemiddelde km stand omlaag bracht. Wel mooi om al die rivieren over te steken. Door het oude centrum van Dordrecht fietsten wij richting de oude molens van Kinderdijk. Verbazingwekkend hoeveel water en groen er is in deze industriële omgeving. Aan het einde van de Rotte ( of begin? ) geluncht en hop verder op de pedalen. Even 2 uurtjes knallen om bij Lage Zwaluwe een welverdiend colaatje te drinken. Met deze hitte is veel drinken erg belangrijk. Diana zat er dan ook wel een beetje doorheen . Gelukkig is Jaap altijd optimistisch en sleepte haar door naar Breda waar op een terras een verdiend alcoholvrij biertje met bitterballen welkom waren. Op zoek naar een camping zijn we uiteindelijk beland in Ulvenhout. Een boerendorp met superrestaurant Sharlot. De campings worden al goedkoper, in Friesland was het 27 euro, gister 15 en vandaag Santiago tarief van 10 maar dan moeten we wel een kaarsje opsteken voor de campingbaas. We zeggen vanaf nu dat we richting Compostella fietsen. Morgen het land uit en België in. Benieuwd wat dat gaat brengen.

1. Aad Besseling:
    23 juli 2018
    Colaatjes en alcoholvrije biertjes? Letten op de kleintjes op de campings? Ik hoef me toch geen zorgen te maken hè? Ad fundum Jaap en nog vele jaren!
  2. Betsy Zwiers:
    Leuke blogs!!
    Lieve Jaap, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Weer een goede reisdag toegewenst
    Groetjes Simon en Betsy
  3. Dik:
    Gefeliciteerd daar x Dik en Cis
  4. Mirjam en Willem:
    23 juli 2018
    Leuk verslag om te lezen en jullie gaan als een speer zeg! Dat Nederland is ook mooi om door te fietsen
    Jaap van harte gefeliciteerd en wij proosten op jullie in het mooie friesland alwaar wij ook op de fiets zijn geklommen
    Succes weer vandaag
    Groet van Willem en mij
  5. Hans:
    23 juli 2018
    Gefeliciteerd en op weg naar slap 65!
  6. Chris:
    23 juli 2018
    Jaap van harte met je verjaardag
    We nemen er een (paar) op jouw gezondheid😎👍🍷
  7. Marijke:
    24 juli 2018
    Jaap alsnog van harte!!🥂
    Leuk om jullie avonturen te lezen! Geniet van het hotel en veel fietsplezier! Wij doen vandaag een rondje in het Noord-Hollands landschap. Groetjes van Ronald&Marijke