Dag 19 Alphen - Bergen op Zoom 68 km, dag 20 - rustdag Bergen op Zoom

24 juli 2020 - Bergen op Zoom, Nederland

Het is 23 juli, Jaap is jarig al wil hij dat niet weten. De ochtend begon al met vele app-jes  en berichten op de blog met felicitaties. Na een ontbijt van bruine bollen met Nutella moest de boel weer ingepakt worden en gingen we op pad. Terwijl Jaap nog even naar het toilet ging stond Diana te wachten bij de fietsen. De buurman op de camping was net weg een boodschap doen en de buurvrouw was bezig slingers op te hangen. Diana vraagt: is er bij jullie ook iemand jarig? Ja, zegt de buurvrouw, mijn man, dat is toevallig, hoe oud? 63 was het antwoord. Blijken de beide heren op exact dezelfde dag geboren te zijn. Na wat heen en weer feliciteren stapten we op de fiets richting Bergen op Zoom. De tocht voerde langs ongeveer dezelfde landschappen als de dag ervoor. Heidevelden en veel landbouw. Al stonden op de velden nu vooral aardbeien en was de lucht wat zoetig.  Wat weer een verbetering was t.o.v. de mestlucht van de dagen ervoor. Om 16 uur reden we uiteindelijk de camping op waar we luid zingend verwelkomd werden door Eva, Laura, Ruud en Evelyn. De campingbaas had ballonnen geleverd dus de sfeer zat er meteen goed in. Nadat de diverse flessen Prosecco op de verjaardag geleegd waren gingen we naar de plaatselijke Italiaan, Ristorante Napoli in Bergen op Zoom, om een lekker hapje te eten. Een aanrader. De eigenaar komt ook uit Napels en heeft ook een restaurant in Haarlem. Na een gezellig diner in Italiaanse sferen bracht de taxi ons weer veilig naar de camping.

De volgende dag begon toch wat katterig. Maar nadat Jaap en Ruud naar de super waren gereden en wij lekker ontbeten hadden ging het alweer een stuk beter, al kan Jaap zich niet meer herinneren dat het hele restaurant voor hem gezongen heeft en dat hij een mooi Napolitaans espresso-kopje heeft gekregen.  Na het ontbijt zijn Ruud en Evelyn weer naar het hoge noorden gereden en bleven Eva en Laura nog een dagje. Het regende, dus lekker naar Breda gegaan om een beetje door de stad te wandelen en te shoppen om morgen weer op de fiets te kunnen stappen. Eva en Laura nemen de kampeerspullen mee, dus dat wordt lekker licht fietsen door Zeeland.  We gaan een aantal nachten overnachten bij adressen via "Vrienden van de fiets".

1. Dik:
    Top!
  2. Yvonne:
    25 juli 2020
    Dat klinkt als een verjaardag die in de boeken kan!!! Nog gefeliciteerd Jaap en natuurlijk Diana. Lekker licht fietsen, je bent tenslotte nu 63. Kus Yvon
  3. Eline van Tijn:
    25 juli 2020
    War heerlijk dat hele familie kon komen vieren! Geniet van Zeeland; en benieuwd naar die ‘vrienden’...