Dag 18 Heeze - Alphen 92 km

22 juli 2020 - Alphen-Chaam, Nederland

Dag 17 zijn we goed doorgekomen in het mooie **** hotel Karpellerput, . De kamer was klein maar van alle gemakken voorzien, de ligging was schitterend, een oud klooster, de mensen heel vriendelijk, de wijn smaakte goed, de terrassen waren zonnig, het eten in het hotel viel helaas wat tegen. Toch waren we blij om onze benen even rust te geven en hebben de dag doorgebracht met het plannen van de ritten en slaapplaatsen door Zeeland en een wandeling naar het dorp Heeze en bijbehorend kasteel. Overigens, in Heeze hebben ze dan wel weer heel lekker ijs. Vandaag ging de wekker om 8 uur want we hadden een flinke rit voor de boeg. Toch lekker rustig aan gedaan dus om 10.12 uur zaten we op onze fietsen. De tocht voerde over de mooie Straabrechtse heidevelden om vanaf Mierlo het kanaal te volgen naar Eindhoven. Daar nog even een foto gemaakt van de voormalige roeivereniging van Eva en in de stad een heerlijke appeltaart verorberd. De jonge man van de bediening feliciteerde  Jaap, want hij was onder de indruk van de ogen van Diana. Glunderend stapte Jaap weer op zijn fiets en reden we Eindhoven uit om via Best, en Oirschot steeds meer westwaarts te rijden. We reden langs kanalen en door bossen. Hier en daar afgewisseld met een varkensboerderij.  Om het uur even van de fiets om de rug van Dana op te rekken. De tocht was best lang, maar de weergoden waren goed geluimd dus viel het allemaal erg mee. Om 16.15 reden we de camping op waar we na 2 welverdiende biertjes op zoek konden naar ons plekje. Nou ja, op zoek, er was er nog maar 1 vrij. Na de tent opgezet te hebben, lekker gedoucht en naar Chaam om in restaurant Offcourse weer in verbazing te vallen over een inpandige midget-golfbaan in een soort Jurassic park middenin het restaurant. Je ziet, weinig beleefd en toch weer een ervaring rijker. Morgen naar Bergen op Zoom waar Eva en Laura en Ruud en Evelyn ons op komen zoeken om de verjaardag van Jaap te vieren. Het verslag zal een dagje later komen. Tot dan.

1. Hans:
    22 juli 2020
    23.50 uur op de 22e: alvast gefeliciteerd voor over 10 minuten, Jaap!
  2. Margjen:
    23 juli 2020
    Heel hartelijk gefeliciteerd en een mooi en sportief nieuw levensjaar toegewenst. En dat we nog maar lang van jullie avonturen mogen genieten❣️
  3. Eline van Tijn:
    23 juli 2020
    Tsjonge jullie leren ons land echt kennen zeg!
  4. Betsy Zwiers:
    23 juli 2020
    Jaap,van harte gefeliciteerd !!
    Een hele fijne dag met elkaar.
  5. Chris:
    23 juli 2020
    Van harte Jaap, we nemen hier alvast een Loirewijntje op je gezondheid.Proost!