Dag 8 Malling-Morhange 90 km

17 juli 2019 - Morhange, Frankrijk

Vanmorgen wakker geworden op de Municipal rond half 8. Behalve wij,  sliep de hele camping nog, maar zij hadden dan ook tot laat in de avond feest gevierd. Gelukkig hadden we tijdens onze bos-tocht naar de supermarkt gisteren al kwark en brood meegenomen voor het ontbijt. Er was namelijk niets verkrijgbaar op de camping. Na een bakkie oploskoffie en goed ontbijt, tentje ingepakt en om 10 uur op de zadels, op naar de volgende stop. In eerste instantie liep het nog vlak langs de Moezel, maar na een uurtje fietsen moesten we de rivier verlaten en kwamen we steeds meer heuveltjes tegen. Ook werden de dorpen steeds stiller. Gelukkig waren we zo slim om bij de eerste bakker die we, na 30 km, tegen kwamen een belegd stokbrood en wat Pain Raisin te kopen. We zijn na deze stop geen restaurant, terras, supermarkt of wat dan ook waar je kan opsteken tegengekomen. Het was meer een déjà vu van vorig jaar. Alleen maar velden met graan en lege dorpen. Met de wijsheid van vorig jaar konden we wel op de diverse begraafplaatsen onze bidons met water vullen, want met 29 graden fietsen verlies je wel wat vocht. De klimmetjes waren steil en Diana vroeg zich echt af waarom ze dit nu leuk vond. Jaap hield gelukkig de moed erin, dus toen na nog een bar stukje door een donker woud ons hotel opdoemde waren we allebei tevreden. De ijskoude Warsteiner was zeer welkom en die werd dan ook direct geserveerd. Gelukkig heeft dit hotel een goed restaurant met de broodnodige pasta op het menu. Diana heeft zich wel voorgenomen dat dit echt de laatste keer is dat ze door Noord-Frankrijk fietst.... tot morgen.