Dag 7 Wasserbillig - Malling 69km

16 juli 2019

De eerste nacht in de tent. Om 3 u kreeg jaap een beetje pijn aan zijn oor op dat opgeblazen kussentje. Gelukkig kon Diana doorslapen want Jaap lijdt stilte. De rest van de nacht was het natuurlijk voor ons beiden de plas ophouden. In Edam is de badkamer 8 passen van het bed verwijderd, maar op zo'n camping is dat anders. Diana had gewonnen. Jaap moest al om 5.30 u. We werden wakker. De fietsen waren nog niet gestolen, maar Jaap had weer een lekke band. Mooi begin van de dag. Geen paniek dat probleem lossen we later wel op. In het stadje fruit en yoghurt gehaald en ondertussen had Diana koffie gemaakt. De hele camping keek mee hoe wij dat allemaal deden. Heel relaxed natuurlijk. Bandje verwisselen was een tussendoortje. Helaas konden we pas om 11 u op de fiets want we moesten bij iedereen koffie drinken. Toch wel erg lief van iedereen. Dat heb je op de camping. Na 500 meter  een pontje de Moezel over, langs ontelbare wijnranken. Na 50 km waren in het dorp Malling en moesten we beslissen of we zouden doorfietsen of naar de camping in Malling. Volgens het boekje waren er in de volgende 40 km geen overnachtingsmogelijkheden. Geprobeerd iets te reserveren 40 km verderop maar geen contact. Dan maar op de camping in Malling.  Een municipal (een goedkope camping), maar eigenlijk een soort paradijs want iedereen die daar staat zijn hele gewone mensen. Tent opgezet en in de enige kroeg die daar was een biertje gedronken. Normaliter kon men daar ook eten, alleen vandaag niet. De dichts bijzijnde supermarkt was 6 km verderop. Op de fiets naar de supermarkt via Google Maps.. Tot onze grote schrik kwamen we terecht op een bospad annex modderpad annex karrenspoor terecht vol kuilen en water. Gelukkig zonder bagage dus met wat goede manoeuvres kwamen wij bij de Carrefour terecht waar Diana constateerde dat Jaap het routeboekje onderweg was verloren. Toch maar inkopen doen voor het avondmaal en dezelfde route weer terug om het boekje te kunnen vinden dat gelukkig ergens in het gras lag. Met een stokbrood, fles rode wijn in de rugzak en Tabouleh met kaas terug via de bush naar de camping. Daar was de fritterie geopend en we moesten daar natuurlijk ons goede gedrag tonen. Een super frans truttig terras. Er zat niemand. Na een kwartier kwam er een DJ uit het niets (inmiddels ook slap 70) en die ging Franse chansons draaien, eerst alleen via zijn laptop maar  op een gegeven moment plaatste hij daar ook nog een echte box bij. Inmiddels druppelde de meest bijzondere mensen binnen (op het terras). Shit happens, na de man 3 witte wijn en een rugzak met eten moesten we dit feestje aan ons voorbij laten gaan. Straks nog ff douchen en wie weet gaan we nog even karaoken op de Franse chansons. mMorgen weer een nieuw avontuur... maar het hotel is al geboekt.. ,

1. Eline van Tijn:
    16 juli 2019
    :)))) wat een gezelligheid !
  2. Ceciel:
    Kamperen blijft leuk!
  3. Peter:
    Heerlijk toch, zo’n vakantie😎🌻
  4. Chris:
    17 juli 2019
    Campinglife in optima forma.....
  5. Ruud:
    17 juli 2019
    Hoi Jaap weet je zeker dat je "anti-lek" banden hebt gekocht???
  6. Hans:
    LOL
  7. Betsy Zwiers:
    17 juli 2019
    iedere dag weer een geweldig mooi verhaal!! We genieten ervan.!!