Dinsdag 31 juli, Beaugency, 77 km

31 juli 2018 - Beaugency, Frankrijk

Nadat we onze Engelse vriend hadden uitgezwaaid en hem succes gewenst met zijn rit naar Rome en nog even social talk hadden gedaan met een gestrand (autopech - wachten op een slangetje.....) gezin uit Purmerend vertrokken wij richting de Loire. Er waren gelukkig minder grote heuvels en de tocht voer wederom door stille dorpjes afgewisseld met grote landbouwvelden. Het is het gebied van de grote leegte. Hoe meer we Orleans naderden, hoe minder leeg de ruimte werd. Rond half 1 fietsten wij Orleans  binnen, eindelijk weer eens een terras voor een lunch. Orleans is een mooie middeleeuwse stad waar Jeanne d'Arc geschiedenis schreef. Na de lunch nog even in de stad rondfietsen en verder op de route (die altijd weer lastig terug te vinden is in zo'n stad). Vanaf Orleans langs de Loire, volgens vele de mooiste , in ieder geval de langste, rivier van Frankrijk. Langs de Loire ligt een mooi fietspad waar je dus ook veel fietsers met bepakking tegenkomt. Na  77 km bereikten wij ons einddoel van vandaag Beaugency. Een mooi oud stadje waar in de 12 eeuw een concilie werd gehouden die uiteindelijk de basis was van de 100 jarige oorlog die startte in 1337. De camping ligt  langs de Loire op loopafstand van het centrum. Het vakantiegevoel begint al meer te komen.
Omdat wij alweer 11 dagen elke dag op de fiets gezeten hadden en onze benen toch wel wat vermoeid zijn, in combinatie met de mooie plek, hebben we besloten om een rustdag in te plannen. Dus we blijven hier 2 nachtjes en doen morgen rustig aan Trek de rosé maar open :-).

1. Yvonne:
    1 augustus 2018
    Dat doen jullie goed!!! Je moet ook genieten😇😇
    PROOST
    Zo stom er staan dus ook nog en paar reacties in de wacht, zie nu pas dat je van alles in moet vullen😂😂