Mandag 30 juli Toury 67 km

30 juli 2018 - Toury, Frankrijk

Na het gedoe van gisteren hadden we besloten wat uit te slapen en vertrokken dus om 11 uur van de Camping. De route weer terugvinden. Dat ging vrij makkelijk maar werd allengs lastiger. We zaten in een gebied met zeer lange klimmetjes. Dus niet meer de route af. Uiteindelijk weer bijna bij de route, maar daar was het een warboel van rotondes, wegen en verkeersborden. Op ons routeboekje stonden niet alle weggetjes. Gelukkig kwamen we een Fransman op de fiets tegen die ons de juiste weg wees. Maar uiteindelijk had hij maar bedacht om ons daar naartoe te begeleiden. Dat kwam mooi uit want anders hadden we daar nog een week rondgedwaald. Ook vandaag was het weer saai boerenlandbouwgebied en uitgestorven dorpen. Wel nog een mooie oude wasplaats in een riviertje met forellen gepasseerd en bewonderd. Nu op een Municipal voor 7 euro per nacht
geïnd door de plaatselijke Gendarme. Kennisgemaakt met een Engelsman die een vriend heeft in Ankeveen en de Camino al heeft gelopen en nu op de fiets naar Rome gaat. Morgen naar de Loire, misschien wat meer rering.

1. Aad Besseling:
    31 juli 2018
    Ons geliefde gebied: saai boerenlandbouwgebied en een uitgestorven dorp: SINT JACOBIPAROCHIE, het formele startpunt van jullie bedevaarttocht.
  2. Dik:
    31 juli 2018
    Het lijkt nog geen droomreis, maar wel een onvergetelijke ervaring, waar we nog vele verhalen van zullen horen :-).
    Mooi verslag Diana, leuk om te lezen, knap zo allemaal op je phonetje.
    Ik zou zeggen, gewoon doortrappen, aanhangkarretje voor de wijn en het stokbrood kopen en genieten :-)!
  3. Chris:
    31 juli 2018
    Waarschijnlijk komen jullie er morgen langs, vanaf Beaugency:
    Als he tijd hebt, even kijken naar het kasteel van Blois /en/of Chambord.
    Je kunt er wel een paar uurtjes vertoeven....
  4. Diana:
    1 augustus 2018
    Gaan we doen Chris.. en Dik... ik denk dat je gelijk hebt... een avontuur is het zeker. We komen in ieder geval bijzondere mensen tegen.
  5. Danielle:
    1 augustus 2018
    Super leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen. En respect hoor. Veel plezier en geniet van de wijn :-)