Donderdag 26 juli St Quentin 85 km

26 juli 2018 - Saint-Quentin, Frankrijk

Jaap werd wakker gemaakt door 24 kwakende eenden in de Karpersput. Diana sliep lekker door. Maar vanaf 4 uur lag Jaap al wakker omdat hij 25 marcherende dronken jongelui al zingend op weg hoorde naar zijn tent. Achteraf bleken het geluiden te zijn afkomstig van Franse hanen. Kukulekuuuu. Om half  8 ging de wekker en moest de tent opgeruimd en ingepakt worden. Dat duurt nu nog 1,5 uur. Het wordt altijd 2 uur omdat er nog van alles moet gebeuren. dus om half 10 zaten we op de fiets. De tocht voer via veel heuvels en saaie akkerbouw gebeuren zuidwaarts met een tussenstop in Cambrai. Daar voor de zekerheid maar geluncht, en dat was een goede beslissing. Daarna zagen we alleen maar uitgestorven dorpen en lege akkers. We hebben nog wel even de oorsprong va de rivier de Schelde bezocht, en daarna in de bloedhitte klimmen naar het volgende dorp. Uiteindelijk belandden wij in St Quentin op de Municipal, waar we hartelijk verwelkomd werden. Bezweet en dorstig ( ondanks de liters water onderweg) de tent opgezet en  op de fiets naar het centrum van deze stad. Heerlijk gegeten en morgen weer een zware warme dag met als doel Compiegne.

1. Betsy Zwiers:
    27 juli 2018
    Jullie zijn wel bikkels hoor!!
  2. Ceciel:
    27 juli 2018
    Pff, stilstaan in die hitte is al een hel! Sterkte!
  3. Hans:
    27 juli 2018
    Lekker afzien? Hoe gaat het met Jaap Frans? Bon?