Dinsdag 24 juli dag 4 Ellezeles 104 km

26 juli 2018 - Elzele, België

Vanmorgen heerlijk luxe opstaan in het hotel om aan te schuiven bij het ontbijt. Om 9 uur zaten we dan ook op de fiets. Echter, de stad uitkomen was een hele uitdaging. We probeeerden alle richtinegn en uiteindelijk hadden we de goede te pakken. echter, daar zaten nog wel wat snackies in. Gelukkig fietste er een aardige man langs die ons de stad uit wees en ons nog wees op een jacobsschelp in het plaveisel. Vol goede moed vertrokken wij naar Aalst. Onderweg kom je vaak een sticker van de Jacobsroute tegen. Jaap ziet ze nooit, Diana staat ondertussen 15-1 voor. Ook bij Aalst was er weer 1 op een wegwijzerpaal geplakt. We moesten even van de route af om een welverdiende kop koffie (want 38 km gefietst) te halen. Met appeltaart natuurlijk. Aalst heeft een mooi plein met de beurs van Amsterdam. toch nog thuisgevoel. Toen die stad weer uit... na een kwartier dwalen en met hulp van onze vrienden van Google zaten we op route. Vanaf Aalst was het in principe simple. We volgden het riviertje de Dender. Via Gerrardsbergen ( de muur) kwamen we langs de rivier uiteindelijk in Lessen terecht. Toen zoeken naar het B&B dat helaas 8,5 km verder en berg op lag ( ook wel dalletjes onderweg hoor). Met 97 km op de teller kwamen wij uiteindelijk aan waar een aardige gastvrouw en een verkoelend zwembad ons verwelkomde. Toen wij gingen vragen waar wij konden dineren schrokken we, dat moest bij het eertvolgende dorp gebeuren, 5 km verderop.. Dus, weer op de fiets en berg op voor een avondmaaltijd. Een leermoment voor de volgende slaappartij. Even checken of je op loopafstand kan dineren. Morgen verlaten we België, op naar Noord-Frankrijk. A demain.