Dag 3, Eindhoven-Meerssen 90 km

12 juli 2019 - Meerssen, Nederland

We moesten vroeg opstaan want de buienradar gaf aan dat de regen eraan kwam in de middag, en dat wilden wij voor zijn. Dus om half 8 de wekker en 8 uur een riant ontbijt in ons kloffie tussen allerlei zakenmensen from all over the world. Eindhoven is natuurlijk het betere Silicon Valley van Europa.  Uiteindelijk pas om half 10 op de fiets en was het lastig om Eindhoven uit te komen omdat ze overal de weg opgebroken hadden. Maar, gelukkig, dankzij Google Maps (de Garmin is even in de ban) vonden we de weg. Deze ging eerst langs een lange provinciale weg om uiteindelijk bij een kanaal uit te komen. Dit moesten we volgen, kilometers lang. Vanuit Nederland fietsten we België binnen langs het Albert kanaal. Google had nog wel even een fop momentje, we moesten een brug over en dat bleek alleen bereikbaar via een zandpad omhoog. Nu wegen onze fietsen 20 kilo en zit er ook nog 23 kilo bagage op, dus je begrijpt dat we niet blij waren. Jaap zei nog dat we een andere route moesten nemen, maar Google bleef standvastig. Het geitenpad omhoog. Dit eindigde bij het fietspad dat 1 meter hoger lag. en dan weet je weer waarom je 2 keer per week in de sportschool rondloopt. 45 kilo omhoog tillen is dan natuurlijk geen probleem. na deze work-out weer verder fietsen. We zagen de grijze luchten achter ons,en hadden de snelheid er goed in. Totdat het zo hard begon te druppelen dat we toch maar even onder een brug gingen schuilen. Na 15 minuten verder en over de Maas Nederland weer in.  Ons einddoel, hotel SamSam in Meerssen kwam in zicht. We waren net binnen en toen kwam de regen met bakken uit de hemel. Dit is een superleuk hotel met een hele goede kok, Het heerlijke 5 gangen diner is welverdiend. Morgen via Maastricht  naar  Duitsland en via  de echte route naar Venetië. We hebben het volgende hotel in Monschau maar weer geboekt vanwege de natte regen verwachtingen.

1. Marijke:
    12 juli 2019
    Hi kanjers, zeker een welverdiend diner! Wat een inspanningen leveren jullie weer. Geniet ervan!
    En het weer wordt beter hoor☀️
  2. Eline van Tijn:
    12 juli 2019
    Tsjonge, goed bezig weer jullie zeg! geniet nog even van de welverdiende rust in het fijne hotel!
  3. Hans:
    12 juli 2019
    Het gaat elke dag beter, toch?
  4. Aad Besseling:
    13 juli 2019
    Een toepasselijke naam: SamSam.
    Zet hem op en draag elkaars lasten (en lusten).
  5. Betsy Zwiers:
    13 juli 2019
    vergeet vooral niet om even door Monchau te lopen:is een heel lief stadje!!