Vrijdag 10 augustus, Ares 85 km

10 augustus 2018 - Arès, Frankrijk

Na de rustdag de boel weer ingepakt en Kirsty en Ruud uitgezwaaid. Wij weer op de fiets, de Velodysee naar Ares.We waren er al achter dat we nog 350 km moesten in plaats van 230 naar Biaritz. Dat was even schrikken, maar dat gaat ons vast lukken. Wij dachten ook dat we lekker vlak langs de kust moesten fietsen, dus de geplande 74 km voor deze dag moest geen probleem zijn, zeker in vergelijking met wat we al gehad hadden. Helaas, de route ging verder door de duinen, en die gaan ook op en neer. Het was best een pittige tocht en de bewegwijzering was ook niet altijd even duidelijk. Nadat we fout waren gefietst vlak bij Ares en op een industrieterrein terecht waren gekomen, weer omgedraaid waren en met behulp van de gedownloade GPX bestanden onze weg weer hadden gevonden kwamen we uiteindelijk in Ares aan. We ontmoetten 2 mensen uit de Rijp die op dezelfde dag waren vertrokken en dezelfde route fietsten. Zij konden ook geen korenveld meer zien. Zij gingen echter wel door naar Santiago. We hebben ze veel succes gewenst. Wij op zoek naar een camping, samen met de andere mensen fietsten we de eerste camping enthousiast op. Helaas, complet, geen plaats. Op naar de volgende, hetzelfde verhaal. Gelukkig was de dame zo aardig om de andere campings in het dorp te bellen. Het andere stel was ondertussen gevlucht terwijl Diana ook voor hun een plekje wilde regelen. Hun pech. Uiteindelijk had de dame bij het derde telefoontje beet, we hadden een plekje, dus Jaap racen naar die camping want misschien waren die anderen ons voor. Diana had haar naam achter gelaten dus zag geen paniek. Met 85 km op de teller konden we om 5 uur ons tentje opzetten. We hebben dan ook maar besloten om de rest van de rit de campings en/of hotels te reserveren. Een erg goed restaurant gevonden met alleraardigste mensen. Jaap moest naar de toilet en stond binnen pal voor de toilet en vroeg aan de ober waar deze te vinden was.dez zei: "next street to the right".