Dag 10 Almelo via Boekelo naar Borculo 75,5 km

14 juli 2020 - Borculo, Nederland

Wat dat lo betekent gaan we binnenkort maar eens opzoeken. Het was heerlijk slapen in de Franse Kamer in het Huis van Bewaring in Almelo totdat om half 7 een oorverdovend alarm afging. Dat zal wel normaal zijn in een gevangenis, maar we waren niet echt blij. Uiteindelijk zaten we om half 10 op de fiets om de voorspelde regen een beetje voor te blijven. De tocht voer vanuit Almelo, langs een oude watermolen naar het landgoed Twickel waar het gigantische kasteel nog steeds bewoond wordt. De route voerde verder door bos en over heide met af en toe een dorpje en de regen viel mee. Tot een uur of 1. De regen was vanuit het westen in het oosten gearriveerd en er was geen ontkomen meer aan. Het enige wat wij konden doen was doortrappen. Rond 3 uur reden wij net voor Borculo de oprit bij het hotel op. Bij de aanblik van het hotel wilde Jaap al omkeren. Jaren 70 gebouwd, midgetgolf-baan voor de deur, een visvijver in de tuin, hotelbord beetje scheef in de rode omlijsting ietwat uitgebleekt. Helaas, er was geen andere optie want we waren doornat. Toch maar naar binnen waar we allervriendelijkst werden ontvangen door de eigenaresse van het hotel en de kamer, hoewel out-dated, schoon was.  Na een warme douche en een koud biertje viel het allemaal weer erg mee. Toch maar op zoek gegaan naar een andere eetgelegenheid want het hotel, tot in de kamers aan toe, stonk naar oud frituurvet. Uiteindelijk lekker gegeten in het centrum van Borculo dat toch groter bleek dan wij dachten. Morgen naar Arnhem.

1. Aad Besseling:
    14 juli 2020
    Waar jullie gegeten hebben was waarschijnlijk het Paard in Galop, een van de beste restaurants van Borculo. Voor morgen een Aadvies: het Hobbelpaardje is hot in Armhaar.
  2. Eline van Tijn:
    15 juli 2020
    :) vraag me af hoe die paarden allemaal zo culinair zijn geworden in het Noorden des lands. En we wensen jullie heeel veel zon vandaag en de rest van de vakantie, x
  3. Ciska:
    15 juli 2020
    Mooi verslag...gelukkig hebben jullie ook droge momenten. Geen gebrek aan humor ...nog niet weggespoeld. Het wordt beter! En wat fietsen jullie weer langs mooie plekjes. 🥳