Dag 22 Goes - Dishoek 58 km

26 juli 2020 - Vlissingen, Nederland

Vanmorgen wakker geworden in een echt bed met een badkamer op 2 meter afstand. Dat is dan  weer een hele verbetering tov de camping. De hele nacht getik van regen maar gelukkig niet op een tent. Onze gastvrouw had een eenvoudig. doch voedzaam ontbijt gemaakt. We zaten aan de keukentafel te kletsen met de gastvrouw en haar man . Zij vertelde op deze zondagochtend een zwaar levensverhaal zonder daar ingewikkeld over te doen. Dan denk je  "Count your blessings"  en ga je weer relativeren. Na een mooie foto met hond Fred en mascotte "Groot"  werden we hartelijk uitgezwaaid en fietsten wij richting Middelburg. De tocht voer tegen de wind in langs landbouwgrond met veel suikerbieten en aardappelen en weilanden met veel schapen. Na een lunch die voor Jaap bestond uit en uitsmijter met ham en kaas en voor Diana uit cake met aardbeien vonden we de oude stad Middelburg. Daar konden we onze fietsen stallen op een plek waar we met een gerust hart de tassen erop konden laten want er werd een oogje in het zeil gehouden. Dus wij een stadswandeling maken door deze stad met vele oude monumenten. We komen zeker een keer terug. Na deze culturele uitspatting stapten we weer op de fiets naar Vlissingen. En we hebben het gecheckt, Michiel de Ruyter staat nog op zijn sokkel!  Ondertussen had de zon ook besloten door te breken, dus de omgeving werd steeds vrolijker. Ook de drukte op de fietspaden in deze drukke omgeving viel erg mee. Na nog 10 km fietsen vanuit Vlissingen arriveerden wij in Dishoek. Dit dorp bestaat uit een plein met terrassen waaraan ook ons hotel ligt. Wij konden dus lekker in het zonnetje op het terras een biertje drinken, dit was natuurlijk helemaal geen straf. Diana vond echter wel dat de fietskleding niet frisser ging ruiken, dus toch maar even een en ander uitgewassen zodat we de laatste dagen niet als een stelletje stinkdieren rondlopen. Het mooie van Dishoek is dat je over 1 duin moet lopen om op het strand te komen en daar heerlijk kan genieten op een terras met uitzicht op de Noordzee waar de grote zeeschepen bijna op aanraak-afstand voorbij varen. Een mooie plek voor een welverdiend diner.Tot nu toe bevalt Zeeland ons wel. Morgen gaan we over de Deltawerken fietsen en daar kijken we zeker naar uit.

1. Peter:
    26 juli 2020
    🕶🤪🎼🎸🎼🎵🎵🎶🎶
  2. Aad Besseling:
    26 juli 2020
    Dishoek, Dishoek? Goh, wat komt me dat toch bekend voor. Als ik me niet vergis krijg je na
    Dishoek Mispunt.
  3. Ciska: