Vrijdag 27 juli Compiegne 77 kmj

27 juli 2018 - Compiègne, Frankrijk

Om 7 uur vanmorgen brandde de zon ons enthousiast uit de tent op de municipal in St Qeuntin. Misschien waren die 2 flessen rose van gister niet heel erg verstandig. We zijn maar opgestaan en begonnen met de tent op te ruimen en in te pakken. We moesten wachten tot Jaap om half 9 naar de Intermarche kon voor het ontbijt. Uiteindelijk om 10 uur op de fiets. Het begon idyllisch langs het wter in de schaduw, maar na 10 km was het klimmen en dalen in de brandende zon. We hebben minimaal 5 liter wam water p.p. gedronken. Echt vakantie. Onderweg kwamen we nog een bord Beaumont 1 km tegen. Is dat de plek waar Sonya en Stephan vaak komen? Om half 12 kwamen we langs een troosteloze tabac/bar/pornoblaadjes en dvd's shop met 6 kansloze alcoholisten inclusief de bardame en konden de laatste 2 colaatjes scoren. Verder in de hitte door het boerenland. In Noyon stond een mooie kathedraal, daar konden we binnen even afkoelen. Door naar een oude abdij waar niemand was. De laatste 20 km waren pittig door de warmte en gebrek aan winkels of terassjes. Om 16 uur fietsten we Compiegne binnen waar we op het eerste de beste terras een welverdiend biertje ( helaas met alcohol, want we zijn fan van Jupiler 0,0) dronken. Op naar het B&B omdat in Compiegne geen camping te vinden is. We hebben in tegenstelling tot eerdere plannen besloten om toch over Parijs te gaan. Morgen de goede route zoeken. ,

1. Ceciel:
    27 juli 2018
    Gaat toch snel. Ben bang dat een ontmoeting niet lukt. Jullie fietsen zo hard! We houden het niet bij.
  2. Eline van Tijn:
    28 juli 2018
    helden! wanneer komt de rustdag?
  3. Aad Besseling:
    28 juli 2018
    Een welverdiend biertje, HELAAS MET ALCOHOL! Diana & Jaap stop maar, het wonder is reeds geschied.