Zaterdag 28 juli Aulnay-sous-Bois 86 km

28 juli 2018 - Aulnay-sous-Bois, Frankrijk

Vannacht heeft het geregend en de temperatuur is 10 graden lager dan gisteren, 26 graden ipv 36. Dat is een veel aangenamere temperatuur om te fietsen, dus na een echt Frans ontbijt met croissants en jus d'orange door onze gastvrouw in het B&B gingen we welgemoed op pad.  Het was best lastig om de goede weg te vinden, en wij waren niet de enige. Wij stonden vertwijfeld op een rotonde met 5 uitgangen en hadden geen idee welke te nemen. Een oudere heer kwam ook aangefietst en keek ook vertwijfeld rond. Het bleek een Duitse man te zijn die in zijn uppie aan het rondfietsen was. Gelukkig werden we gered door een oudere Franse meneer die ons stellig de goede weg wees. Onze nieuwe Duitse vriend fietste met ons mee zodat wij hem de goede weg verderop konden wijzen. Hij was al eens in Edam geweest, dat schept toch een band. Volendam had hij ook bezocht, vond dat wel erg toeristisch. Nadat we hem op de goede weg hadden gezet krabbelden we rustig door een groot bos richting het zuiden. Na het bos kwamen diverse heuvels met af en toe pittige klimmetjes. Maar we vorderden gestaag. In al die stille dorpen is helemaal niets, geen winkel open, nergens een lunchgelegenheid, alleen maar lege straten. Gelukkig passeerden wij rond half 2 een verdwaalde supermarkt, dus maar even een baguette met een brie en een salami gescoord. Lunchen op een bankje voor de kerk en op naar de volgende kilometers. Omdat er tussen Compiegne en Parijs nagenoeg geen campings zijn hadden we een hotel geboekt. Helaas bleek dat op een industrieterrein met helemaal niets te zijn. Gelukkig kon Diana het nog annuleren en konden we verder fietsen naar Aulnay- Sous-Bois, wat 15 km voor Parijs ligt en waar nog een mooie  hotelkamer te krijgen was. ( Lang leve Booking.Com). Morgen door Parijs, samen met de hele Tour de France equipe..

Iedereen hartelijk dank voor de leuke reacties,  top om dat onderweg te lezen.. wij fietsen rustig door, a demain.