Zondag 5 augustus, Melle 85 km

5 augustus 2018 - Melle, Frankrijk

Topfit (goede wijn) opgestaan en om 9.30u op de fiets. Supermarkt, water en fruit en op maar Poitiers. Het was zondag dus lekker rusting in de stad, die mazzel hadden we ook al in Parijs. We moesten nog wel proviand voor de lunch scoren, gelukkig kwamen we langs een geweldige boulangerie net voordat we de stad verlieten. Erruge goeie dingen gekocht (2 stokbroden, amandelcroissants en 2 quiche lorraine). De eerste 30km veel geklommen en de temperatuur ging weer ondanks de sluierbewolking naar 38 graden. De route ging weer langs zonnebloemen, die allemaal aan het sterven waren. Ook weer verlaten dorpen en af en toe genieten van de schaduw van een boom. Het oorspronkelijke doel was Verzay op 66km van het vertrekpunt. We waren daar om 14.45u. De camping was op een klein achteraf veldje met bomen in een verlaten dorp. Diana zei dat als we hier ergens een biertje konden krijgen dat we dan zouden blijven. Jaap ging akkoord. Helaas, het enige cafe bleef tot 17u dicht. Toen maar door naar Melle, 13km verder met nog een klimmetje van 6%. Dat viel eigenlijk wel mee, dus een klein uurtje later zaten we op een terrasje in Melle tussen een clochard en 2 Nederlandse wielrenners aan een koud biertje. Weer zoeken naar de camping. Dat begint altijd makkelijk bij het eerste bordje Camping. Daarna geen bordjes meer. En als je het dan vraagt aan een voorbijgangerr sturen ze je altijd de verkeerde kant op. Uiteindelijk gevonden en deze is zonder beheerder maar met pinautomaat. Op de camping een Nederlands stel gesproken die op de fiets naar Nederland gaan. Wij zijn blij dat we overmorgen aan de kust zijn.

1. Aad Besseling:
    6 augustus 2018
    De verlokkende kust, we kennen dat verlangen. Niettemin hebben Ruud als (betalende) opstapper en ik vanmiddag ontiegelijk genoten van een urenlange zeiltocht met een razend snelle Baltic Sun onder werkelijk goddelijke omstandigheden. Maar goed, in vergelijking met jullie pelgrimage is dat slechts onbeduidend en oppervlakkig vermaak. Sursum corda!
  2. Eline van Tijn:
    6 augustus 2018
    sterkte met deze 'vakantie' . Ik geniet ondertussen van de geestige details in jullie verhalen :) en zou zelf ook kiezen voor een zeiltochtje in dit weer...
  3. Ceciel:
    6 augustus 2018
    Maar áls je dan straks in die Atlantische golven ligt, dan vergeet je die 38 graden wel even.
  4. Hans:
    Daarom, percies.
  5. Ruud:
    6 augustus 2018
    Volgende keer flikker ik Aad over boord ;-)
  6. Dik:
    6 augustus 2018
    Niet op FB zetten Ruud ;-)
  7. Diana:
    7 augustus 2018
    niet nodig.. dank.. die hebben we mee maar nog niet gebruikt😀