Dag 2, 8 juli 2022, Amersfoort - Arnhem 58 km

8 juli 2022 - Arnhem, Nederland

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het klooster. Er was toch wat spanning achtergebleven van de avond daarvoor want de student van dienst liet 4 glazen ter aarde storten. Dat bracht vast een hoop geluk voor deze dag. Na een gezellig gesprek met 2 75+ ers uit Hoorn bonden wij al onze bagage op onze fietsen en gingen op pad. De route voerde via Amersfoort en Renswoude langs kleine meanderende riviertjes en weilanden. In Renswoude een stokbrood gescoord en na 2 rondjes om de kerk ( want bible-belt) een stuk kaas voor de lunch fietsten wij dit dorp  weer uit. Diana wilde het eerste bankje al kapen om te eten, Jaap zocht een mooiere plek. Deze ene keer had hij gelijk, onder de rook van een heus kasteel konden wij rustig van onze lunch genieten. De tocht voerde verder door donkere bossen o.a. het Bilderbergse bos waar wij met Archie ooit op survival zijn geweest. Hier maken we maar geen woorden aan vuil. Na nog een paar fikse klimmetjes reden we Arnhem binnen. Jaap fietste stoïcijns door, in zijn hoofd ontstond al de gedachte aan een koud biertje. Diana kijkt echter om zich heen en zag een man lopen die zij herkende als Arjan, een voormalige collega bij Archie. Toeval? We zullen het nooit weten maar het was wel erg grappig hem na 2 jaar weer te spreken op deze bijzondere manier. Na bijgekletst te zijn fietsten wij naar Hotel Bizar Bazar, gevestigd in de voormalig Lutherse kerk in Arnhem. Bijzonder om in een kerk te slapen, jammer dat er verder niemand is, dus afwachten welke geesten vannacht langskomen. Na wat consternatie over het parkeren van onze fietsen ( 2 jaar geleden mochten ze in de kerk logeren, nu niet meer) en ons opgefrist te hebben gingen wij op zoek naar een terras waar dat koude biertje uiteindelijk kwam. Je ziet, geen spannende dag, maar toch leuk een oud collega zomaar tegen te komen. Morgen gaan we echt op pad, het is 22 km fietsen naar Millingen aan de Rijn waar de echte tocht gaat beginnen. Daarnaast gaan we morgen lekker naar de camping. Keep you posted.

1. Yvonne:
    8 juli 2022
    Klinkt nu al goed!! Veel plezier over de grens😘