Dag 3, 9 juli 2022 Arnhem - Wesel 82 km

9 juli 2022 - Wesel, Duitsland

Na een voedzaam ontbijt gingen wij naar de bewaakte fietsenstalling om onze fietsen op te halen. Nog 3 keer de smalle stijle trappen af en op en alle tassen waren beneden en konden op de fiets geknoopt worden. Vol goede moed gingen we op pad, we moesten de LF3 Hanze route hebben. Die konden we niet vinden, de Maasroute wel, die maar genomen. We herkenden wel uitzichten van onze rondje Nederland in 2020. Op een gegeven moment kwamen we in Tolkamer, naar eigen zeggen het gezelligste dorp in Gelderland, wij zetten onze vraagtekens daarbij. Borden dat de terassen gesloten waren ivm personeelstekort en een chagrijnige dame op het terras wat wel open was gaf toch een wat andere indruk. We fietsen na de koffie verder, opgejaagd door donkere wolken. En ja hoor, de eerste druppels vielen al. Gelukkig reden we in Dornick langs een kerk, daar konden we schuilen voor een echte stortbui. We weten niet hoeveel weesgegroetjes dat koste, we hebben er maar een paar gedaan. Toen het wat droger werd na een picknick met stokbrood, brie en een smoothie weer op pad. Die smoothie was geen goed idee, het wemelde in no time van de wespen, eentje had Jaap te pakken. Hij bleek gelukkig niet zoals zijn zuster allergisch te zijn voor dat soort prikjes. We zijn ondertussen in Duitsland waar de wegen zeer glad zijn, maar de fietspaden niet. We hobbelen vrolijk van het ene dorp naar het andere. Ook de bewegwijzering is niet altijd heel duidelijk wat weer resulteerde in een hoop op en neer fietsen en discussies. Gelukkig is Jaap een stuk relaxter tegenwoordig en Diana ook niet zo eigenwijs, dus het viel mee. Na 82 km ( volgens Google maps moesten dat er 64 zijn, dus we hebben hier en daar een bordje gemist) kwamen we aan op de camping waar we ons tentje op konden zetten tussen de overige fietsers uit heel Europa. Dat schept dan weer een band. Na wat camping eten met camping wijn en met de muziek van de Duitse buurman die in een Apres ski bar niet zou misstaan schrijven we nu dit verhaaltje. Hopelijk blijft de buurman niet al te lang knallen en kunnen we straks lekker pitten.

1. Yve:
    10 juli 2022
    rofl
  2. Betsy Zwiers:
    10 juli 2022
    En.....bleef het nog lang onrustig in Wesel ??
    In blog 1 hadden jullie het over de nieuwe website. Op ons verzoek heeft Marcel daar even naar gekeken.Volgens
    hem staat daar alles in wat een klant moet weten !!