Dag 4 Meerssen - Monschau 97 km

13 juli 2019 - Monschau, Duitsland

Allereerst willen wij iedereen bedanken voor de reacties. Leuk om zo onderweg te lezen.

De dag van vandaag startte met een geweldig ontbijt bij SamSam. Om 9u op de fiets voor een lekker kort ritje naar Monschau. (Wie is er vroeger nooit geweest met zijn/haar ouders?) Even langs Maastricht om de officiële route op te pikken. Via het Geuldal naar Gulpen en door naar Aken. Heuveltje op en heuveltje af. In Aken onder de Dom geluncht en daarna was de Garmin in vorm want hij bracht ons keurig de stad uit om de Vehnbahn op te pikken, Een fietspad langs een oude spoorrails. Jaap had al een biertje gedronken want het zou nog hooguit 30 km zijn. Dat was een misrekening, op de grundliche Duitse bewegwijzierung stond nog
50 km. Het begon ook direct te regenen. Verstand op 0 en trappen maar. Het was 40 km vals plat omhoog (600 mt stijgen). Gelukkig stopte het weer met regenen en waren we vrij snel weer opgedroogd. De laatste 10 km vlak en uiteindelijk dalen. Met een bloedgang want de eerste spetters van een heel nare bui hadden ons bereikt. Net niet nat bij het hotel eerst een bier besteld in de tuin. Vervolgens de fietsen afgetuigd en in het fietsenhok gezet. Diana was ondertussen aan het inchecken. Die kwam terug met goed en slecht nieuws, Het hotel was overboekt en ze hadden voor ons in Monschau centrum in een ander hotel een heel mooie kamer geregeld. De receptionist wilde ons wel even brengen. Zijn autootje zat helemaal vol met troep en er kon niet eens 1 fietstas in. Ook wij konden er niet in. Fietsen maar weer uit het hok gehaald en de tassen er weer op. 1 km verderop naar het andere hotel op zoek naar kamer 15. Deze bleek haast niet te vinden, Verstopt in een gangetje. Maar achter de deur bleek het een appartement te zijn met 3 riante slaapkamers, een zitkamer en badkamer. Morgen proberen we echt een korte rit te doen en misschien te gaan kamperen.We hebben nog niets geboekt, ook een verrassing.

1. Dik:
    13 juli 2019
    Leuke verhalen Diana :-)
  2. Eline van Tijn:
    13 juli 2019
    :) wat een gekkigheid allemaal!
  3. Aad Besseling:
    14 juli 2019
    Hoeveel inspanning kost dat jullie, het verstand op nul zetten?
  4. Ceciel:
    14 juli 2019
    En nu een dagje zonder tegenvallers. Succes!
  5. Hans:
    14 juli 2019
    Zuk bedakke. Ik zou trouwens oppassen met dat aftuigen van de fietsen, want ze moeten nog wel een tijdje mee.

Ik hoop dat jullie ook een keer een echt lekkere, droge dag krijgen van het KNMI. Veel plezier!