Dag 8 van Portimao naar Vilamoura 47 km

6 november 2021 - Vilamoura, Portugal

Gisteren leek heel relaxed, dus na publicatie van ons verhaal gingen we nog een rondje lopen door Portimao. Het werd ondertussen donker en we waren een beetje de weg kwijt. Op een gegeven moment kwamen er 2 kleine hondjes al blaffend aangerend. Jaap dacht, " Dat is geen vriendelijk volk".  Diana dacht, " ik doe net of ze er niet zijn". Dat laatste was geen goed idee want een van de hondjes vond het onderbeen van Diana een lekker hapje. Na wat geschreeuw en geschop dropen ze af maar had Diana een gaatje in haar broek en een flinke wond op haar onderbeen. Wat nu? Eerst maar naar het hotel om de wond schoon te maken. In paniek op zoek naar het hotel, blijken er 2 Jupiter hotels te zijn in Portimao, dus stonden we voor de verkeerde. Op zoek naar het goede hotel. Jaap had Diana er ondertussen van overtuigd dat een bezoek aan een dokter echt wel nodig was om erger te voorkomen. Je weet het niet met die zwerfhonden. In het hotel een taxi en op naar de kliniek waar de wond (gelukkig oppervlakkig want er zat nog een broek tussen) zorgvuldig schoongemaakt werd en een antibiotica kuur werd meegegeven om infecties te voorkomen. Vandaag hadden we gelukkig een korte rit voor de boeg en na alle toestanden gisteren hebben we maar de tijd genomen om rustig te vertrekken. De route voerde weer langs de N -weg maar leidde uiteindelijk ook langs mooie weggetjes. Uiteindelijk moesten we dwars door Albufeira waar we over de kasseien van de winkelstraten geleid werden en er af en toe een toerist opzij moest springen. Omhoog en omlaag, scherpe bochten etc. De kunst van het fietsen  met zware tassen werd zeker op de proef gesteld. Uiteindelijk belandden we weer op een onverharde weg en Jaap zuchtte, "moet dat echt?" Jazeker, want we reden langs een heel mooi strandtentje waar we in het zonnetje een wijntje en wat calamares konden verorberen. We waren daar zo in ons sas en besloten te reserveren voor het avondeten.  Dat bleek helaas niet te kunnen omdat het al om 18.00u donker is en dan gaan ze al dicht omdat er dan toch niemand meer komt. De serveerster gaf ons nog wel even een tip voor een goed restaurant in de buurt waar alleen maar locals komen. We zijn benieuwd. Op naar ons hotelletje. Dat blijkt dus een 5***** resort te zijn waar wij in onze fietsoutfit en fietsen ietwat uit de toon vallen tussen de Porches en golftassen. Maar dat is dan wel weer grappig voor je relativeringsvermogen. Diana ging inchecken en Jaap voor de ingang op de fietsen passen. Er arriveerde een taxi met 2 Gooische stellen van onze (dus op) leeftijd, en die hadden lekker gegolfd en wat wijntjes gedronken. Jaap sprak ze direct in het Nederlands aan want dat kon niet mis. Ze vonden het reuze interressant hoe Jaap daar nu met die fietsen beland was en dan ook nog dit hotel had geboekt....Morgen staat er ruim 80 km op de planning, dus vroeg op pad om voor het donker op plaats van bestemming te zijn.

1. Margjen:
    6 november 2021
    Lieve Diana, maar heb je naast de antibiotica kuur ook nog een rabiës inenting gehad (tegen hondsdolheid). Dat moet je wel overwegen om te doen, omdat het dus naar alle waarschijnlijkheid zwerfhonden zijn. Veel liefs voor jou en Jaap!
  2. Eline van Tijn:
    7 november 2021
    Auw Diana, wat een sof! En goede beloning dat fijne hotel en de strandtent, beterschap!
  3. Betsy Zwiers:
    7 november 2021
    Wat een toestand met die honden !! In Amerika hadden jullie pepperspray mee. Nu natuurlijk net niet,zul je altijd zien. Nu maar hopen dat je er geen last van krijgt buuf!!!
  4. Yve:
    8 november 2021
    wat n naarvontuur (naar avontuur).
  5. Yve:
    8 november 2021
    wat n naarvontuur (naar avontuur). sterkte!
  6. Yve:
    oops, 2x gepost