Dag 15 21 juli 2022 Bad Verbeeck - Flichtelberg 30 km

22 juli 2022 - Fichtelberg, Duitsland

ja, dat zijn er niet veel. Zoals gisteren geschreven dachten we een zware dag voor de boeg te hebben. Het begon al goed, het was bewolkt en er viel zelfs wat regen. Na die hitte van gisteren een hele verademing. We moesten de eerste 12 km naar Bischofsgrün klimmen, dat deden we dan ook, rustig, 10 km per uur. Het viel erg mee, we hadden zwaardere klimmetjes gehad. De route voer door een mooi bos en als er op je speakertje Jimmy Hendrix speelt en er verderop een boom met een motorzaag bewerkt wordt, klopt het helemaal. De laatste 2 km waren pittiger, ruim 10%. Uiteindelijk stonden we bij de enige skilift van Bischofsgrün. Na een kop koffie verder klimmen, de Flichtelberg op, 820 meter hoog. We passeerden een heuse skispringschans die er al sinds 1909 stond. Na de diepte ingekeken te hebben die de gemiddelde skischans springer moet aangaan peddelden we verder. Nog wat stevige klimmetjes door het bos brachten ons uiteindelijk 420 meter hoger dan we gestart waren op de camping aan de Fichtelsee. Om half 3 stond onze tent, midden op de midgetgolfbaan. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om over de rest van de route na te denken, we fietsen morgen namelijk Tjechië in en daar spreken ze een hele andere taal. We hebben redelijk in kaart hoe we dat laatste deel van onze reis gaan doen, maar dat horen jullie allemaal wel.

1. Eline van Tijn:
    22 juli 2022
    Lijkt me prachtig die plek daar aan de Fichtelsee.