Dag 4 10 juli 2022 Wesel - Olfen 75 km

10 juli 2022 - Datteln, Duitsland

Onze Duitse DJ-buurman hield zich keurig aan de openingstijd. Rond half 11 ging de muziek zachter. Half 6 werden wij wakker van een stapeltje Belgen die het een goed idee vonden om die tijd hele discussies te houden. Na nog een tijdje geprobeerd te hebben of dit niet zo was stond Jaap om half 7 naast de tent. Diana bleef nog even lekker liggen, het is tenslotte vakantie. Maar om kwart over 7 gaf zij het ook op. Gelukkig zijn er verse broodjes op de camping verkrijgbaar dus met oploskoffie, nutella en yoghurt hadden we een heerlijk camping-ontbijtje. Toen de boel inpakken, er vormden zich al donkere wolken boven Wesel, dus we hadden haast. We kregen de tent nagenoeg droog in de verpakking en om 10 uur zaten we weer op de fiets. Het miezerde een beetje dus na een halfuurtje ontkennen toch  de regenjassen maar aan. We verlieten de Rijn en fietsten langs de Lippe. De zon kwam een beetje tevoorschijn, dus we konden weer een beetje opdrogen. Zo dat hebben we weer gehad, dachten we..... In Dorsten werden we ingehaald door een oudere man op een electrische fiets. Niets bijzonders zou je denken. Hij riep ook wat, maar dat begrepen we niet. Tot wij 5 minuten later een stijle dijk op moesten lopen ( fietsen ging echt niet) en hij vrolijk boven ons fietste. Hij kende de weg. Hij stopte en vroeg waar we naar toe wilden. Halteren, zeiden wij. O, rij maar achter mij aan, ik ga daar een ijsje eten. Dus hij 25 km per uur op zijn electrische fiets, wij erachteraan trappen. Ondertussen begon het te gieten van de regen, maar we hadden geen tijd om daarop te letten want onze Duitse vriend had het tempo er mooi in. Hij wist ook alle tussenweggetjes en doorsteekjes om een omleiding te ontwijken. Als we hem niet hadden gehad zaten we nu nog op de fiets. Na ruim 20 km kwamen we kleddernat in Halteren aan en wilde hij geen ijsje en ook geen warme chocolademelk met rum van ons, hij was ook wel ff klaar met die nattigheid. Wij hadden ondertussen besloten een hotel te zoeken in die nattigheid en kwamen uiteindelijk in Olfen in een lodge met supervriendelijke mensen. Straks nog even lekker eten bij de plaatselijke Italiaan, morgen weer op pad. En dan maar hopen dat het droog blijft.

1. Aad Besseling:
    10 juli 2022
    Niet alleen in Dorsten wordt je ingehaald door een oudere man op een elektrische fiets. Ook op Terschelling is dat schering en inslag, en niet alleen door bejaarden. Jongeren zijn blijkbaar eveneens niet meer vooruit te branden zonder een e-bike op het vakantie-eiland. Leven een haastige vakantie!
  2. Ruud:
    11 juli 2022
    Liggen jullie nog op schema en is Jaap inmiddels helemaal hersteld?
  3. Ceciel:
    11 juli 2022
    Frustrerend soms dat ze electrisch sneller gaan. Maar jullie gespierde beentjes houden ze toch makkelijk bij? Sterkte vandaag!
  4. Eline van Tijn:
    11 juli 2022
    Dank weer voor de leuke verhalen!