Dag 12 Molsheim-Ottmarsheim 76 km

21 juli 2019 - Ottmarsheim, Frankrijk

Zoals we gisteren beschreven hadden wij ons tentje neergezet op de boerencamping. Dus wij lekker slapen totdat om 3 uur 's nachts een licht drup, drup, drup op het tentdoek klonk. Niets aan de hand dacht Diana, klein beetje regen moet geen probleem zijn.Echter, een half uur later werd er een soort douche opengezet en klonk er donder en zagen we het bliksemen. Dat was dus andere koek. Dat gekletter werkt ook stimulerend op de blaas, dus om half 4 waagde Jaap zich toch even buiten de slaaptent. Dat was maar goed ook, want er stroomde een rivier naar binnen, dus dat konden we naar buiten schuiven. Gelukkig zaten alle spullen in de waterdichte fietstassen en lag er niets op de grond. Alleen de fietsschoenen stonden nog buiten, maar die waren toch a;l doorweekt. Zorgen voor morgen. Dus met getik van veel regen op de tent, wij lagen lekker droog, sliepen we verder. Om half 8 de volgende ochtend, kon Jaap het niet meer aan. Het was ondertussen droog en hij wilde kijken wat de schade was qua nattige spullen. Het viel inderdaad gelukkig mee. Omdat de tent wel kletsnat was besloten wij maar te gaan ontbijten en de tent te drogen te zetten in het zonnetje, samen met de kletsnatte schoenen en wat shirtjes die de stortvloed ook niet helemaal overleefd hadden. Om 11 uur zaten we uiteindelijk op de fiets. De tocht ging verder door de Elzas, vele dorpen en vele wijnboeren. Helaas kunnen wij niets meenemen, dus we moeten maar eens terug met de auto. Zelfs op zondag zijn de dorpjes redelijk levendig en zijn er terrassen open. Gelukkig was er weinig te klimmen vandaag, we fietsen de Elzas uit en zakken af richting Basel. De omgeving wordt kaler en industriëler maar wel lekker plat. Nu zijn we dus in een hotel met restaurant, alleen blijkt het restaurant gesloten, dus moesten we dineren in de plaatselijke kebab fast-food zaak. Maar... de patat en kebab kan daar dan wel geserveerd worden met een heerlijke fles koude Elzas  Riesling wijn. Morgen naar Basel, kijken of we voor dinsdag met fiets en al de trein naar Lugano kunnen regelen. als dat niet lukt kunnen we vast wel naar een andere stad in Europa.