Dag 11 Molsheim - Bergheim 55 km

20 juli 2019 - Saint-Hippolyte, Frankrijk

Vanmorgen rustig aan gedaan want we hoefden maar 50 km te fietsen vandeaag. Om 10.15 zaten we uiteindelijk op de fiets. Het alledaagse ritueel als we op een camping staan: Diana gaat koffie zetten en Jaap gaat kwark en fruit kopen werd weer gevolgd. Jaap weer naar de Super U. Hij had ook de reserveband weer mee die gisteren gekocht was. Het ventiel was nl. te groot. Bij de infobalie aangegeven wat er gebeurd was en Jaap mocht een ander bandje kopen. Was niet voorradig dus dat was pech. Bij het afrekenen van de andere boodschappen ging de pieper af en moest de rugzak van Jaap weer open. Gelukkig had hij het bandje al afgegeven aan de infobalie en mocht hij de Super U verlaten. We wisten dat we vandaag moesten klimmen en dalen en daar was geen woord van gelogen. De Elzasstreek is supermooi, je fietst langs en door hele leuke dorpjes en stadjes, mooie wijngaarden en je ziet af en toe een mooi kasteel op een berg staan. Echter, het is, zoals Diane uit Wales ooit aan Diana vertelde, "You have to go up, to go down". En het was heel veel op en down vandaag. Na elke heuvel lag er weer een nieuwe. Uiteindelijk kwamen we aan in Bergheim op een Boerencamping. Het was maar goed dat we een plekje gereserveerd hadden want de camping was vol en de eigenaresse snapte daar ook niets van. We logeren nu bij een wijnboer met 1 douche voor de hele camping, maar met goed plannen is dat ook geen probleem. Een boerencamping in Bergheim kost dus 19 euro incl. electra, een fles wijn en ontbijt voor de volgende ochtend. Vandaar dat er veel Nederlanders op de camping staan. Jaap sprak nog even met de boer en kwam er tot zijn verbazing achter dat zelfs de boerencampings aan allerlei eisen moeten voldoen en gecontroleerd werden en belasting betaalden. 's Avonds wilden wij nog even eten in het dorp, dus fietsten wij naar het centrum. Echter, het is zaterdag en alle restaurants zaten vol. Gelukkig vonden we uiteindelijk een tafeltje aan de rand van het dorp en hebben we maar een wijntje op de goede afloop genomen. A demain.

1. Peter:
    Wauw... klinkt allemaal superleuk🎵🔆😎🌻
  2. Eline van Tijn:
    21 juli 2019
    inderdaad superleuk, krijg zin om er met Geert-Jan ook naar toe te rijden, met de auto dan..
  3. Aad Besseling:
    21 juli 2019
    Molsheim, Bergheim..ja, daar moet je je wel thuis voelen. Overigens zou ik die Super U's maar mijden voordat Jaap definitief in het cachot belandt. Of anders zijn haar knippen.