Dag 18 Passirano - Sirmione 63 km

27 juli 2019 - Sirmione, Italië

Het was heerlijk slapen in een kamer die door de airco naar 19 graden werd gekoeld. Dus fris en fruitig werden wij door de wekker om 7 uur wakker geschud. We wilden vandaag weer op tijd vertrekken want we moesten naar de camping in Sirmione aan het Gardameer en de weersverwachtingen voorspelden regen rond 16 uur. Dus de uitdaging was om op tijd op de camping te zijn zodat het tentje voor de te verwachten bui zou staan. Jaap wilde eerst nog even controleren of de schroef van ons versnellingsmechanismeontkoppelingssysteem wel makkelijk los zou komen met een muntstuk van 50 cent. Dat was namelijk volgens onze fietsenmaker het enige gereedschap dat je bij je zou moeten hebben in geval van een lekke band. Dat ging gisteren echter niet zo eenvoudig. Jaap zijn middelvinger zit nu nog in het verband, dat schroefje dat los moest was door de hitte iets uitgezet. Aan de eigenaar van het B+B een schroevedraaier gevraagd (lang leve Google translate). Deze was te klein. Het echte werk ging nu beginnen voor de B&B eigenaar, hij beende naar zijn schuur, Jaap er achteraan en hij kwam op de proppen met een waterpomptang. Daarmee konden de schroeven iets losser gedraaid worden zodat we klaar zouden zijn voor lekke band nummer 7. ( ONderweg nog voor 20 euro een waterpomptang gekocht en voor 6 euro pleisters voor Jaap zijn middelvinger). Gelukkig was de rit redelijk vlak, eerst door weilanden richting Brescia, waar we een Nederlands stel tegenkwamen (60+), trouwens iedereen op de fiets (behalve Diana) is 60+ die hier vanuit Waterland op de fiets verzeild raakt. Diana begroette het stel heel vriendelijk en het enige wat de man nog uit kon brengen was "jullie hebben niet onze problemen". Zijn probleem was een batterij die het niet meer deed. Daar konden wij het stel niet mee helpen. Wij dachten het er het onze van, je moet gewoon op eigen kracht fietsen, en met deze hitte geven alle batterijen het op. We waren inmiddels in Brescia, een hele mooie stad. Lopend door het centrum over de markt. Diana zag daar een fietsenwinkel en wilde haar wat zachte achterband oppompen. Jaap vond dat onzin en wilde door want we moesten voor de bui in Sirmione zijn. (Ondertussen regent het hier pijpestelen). Diana zette toch door en na de fietsenmaker met wat handen en voetenwerk duidelijk gemaakt te hebben wat ze wilde, ging de fiets met bepakking en al de kleine winkel in. Jaap verbaasd achterlatend op de stoep. Met 4.8 bar in de banden gingen we verder en vonden we onze weg uit Brescia. Na nog wat onverharde paden, kleine klimmetjes en wat zoekwerk, de GPS geeft namelijk soms aan dat je rechtdoor moet als er alleen een muur staat of een pad door een wijngaard is, hadden we rond 14 uur het Gardameer in zicht. Diana foto's nemen en appen naar Eva en Laura, Jaap al stuiterend, want de bui... togen we verder om rond half 3 de camping op te rijden. Nu begon het volgende, 5 wachtenden voor ons bij de balie (40+ grd C), daarna diezelfde 5 voor ons die ook naar hun plekje gebracht moesten worden. Gelukkig had de bui ook wat vertraging en om 16 uur zaten wij aan ons biertje (maar nog niet gedouched, er zijn prioriteiten). Diana ging om half 5 douchen en om 5 uur barste het echt los. Grote druppels, onweer, hagelstenen ter grootte van knikkers stuiterden op ons tentje. Maar het is een goed tentje, dus we bleven lekker droog. Morgen tot en met dinsdag blijven wij in Sirmione, dus denken wij niet dat er veel te bloggen valt Als we dinsdag weer naar Verona vertrekken houden we jullie op de hoogte. We nemen nu even een paar rustdagen ( Behalve als het beloofde noodweer toch langs komt en ons in problemen brengt. Geen nieuws is goed nieuws.)

PS Laatste quote van Jaap: "zijn wij hier nou de enige normale mensen, of zie ik het verkeerd?"